شهروندان فلسطینی بعد از ظهر دیروز در ششمین جمعه راهپیمایی حق بازگشت که «جمعه کارگران فلسطین» نامگذاری شده بود، شرکت کردند. بر اساس این گزارش، تک‌تیراندازان صهیونیست همچون دفعات قبل به منظور سرکوب راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز فلسطینیان به سمت آنها گلوله جنگی شلیک کردند که در پی این تیراندازی‌ها شماری از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۲۶

همچنین شماری از شهروندان فلسطینی نیز در پی استنشاق گازهای اشک‌آور شلیک شده توسط نظامیان صهیونیست زخمی شدند. هزاران شهروند فلسطینی از ساعات اولیه صبح دیروز برای شرکت در راهپیمایی بازگشت بزرگ و در هم شکستن محاصره اسرائیل، به چادرهای «بازگشت» آمدند.

در یک خبر دیگر، شورای ملی فلسطین دیروز به کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» دستور داد تا زمان به رسمیت شناختن دولت فلسطین با مرزهای 1967، به رسمیت شناختن «اسرائیل» را تعلیق کند. به گفته این شورا «دوره انتقالی» که در توافق‌های پیشین از جمله «اسلو» مطرح شده بود، دیگر وجود ندارد و رژیم صهیونیستی به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است. شورای ملی همچنین تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و قصد وی برای انتقال سفارت آمریکا به این شهر را غیرقانونی خواند و آن را محکوم کرد و گفت این نهاد فلسطینی، راه‌حل‌های موقت و مرحله‌ای و کنار زده شدن پرونده قدس، آوارگان و نادیده گرفتن شهرک‌های اسرائیلی و... را تحت هیچ عنوانی همچون «معامله قرن» نمی‌پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها