پاتک پلیس به اراذل و اوباش پایتخت

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 198 نفر از اراذل و اوباش در تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲۷

به گزارش جامجم، سردار حسین رحیمی دیروز در تشریح طرح پلیس گفت: در مدت 24 ساعت ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با انجام کارهای اطلاعاتی و اجرای 118 عملیات در محلههای جرم خیز تهران، از جمله قهوهخانهها، باشگاههای بدنسازی و پارکها، موفق به شناسایی و دستگیری 198 نفر از اراذل و اوباش سابقهدار شدند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی این متهمان با تماس شهروندان صورت گرفته، افزود: متهمان دستگیر شده در این طرح به جرم ایجاد مزاحمت برای نوامیس، چاقوکشی، زورگیری، تخریب، قاچاق مواد مخدر و ... دستگیر شدهاند.

وی با اشاره به اینکه 30 نفر از افراد دستگیر شده جزو اراذل و اوباش سطح یک و 2 هستند، تصریح کرد: این افراد، بهرغم هشدارهای پلیس، مرتکب جرم شده و قوانین را نقض کردهاند. رئیس پلیس پایتخت در ادامه به کشفیات این طرح اشاره و عنوان کرد: مقادیر زیادی سلاح گرم و سرد، 20 هزار قلم داروی تقلبی نیروزا و مقادیر زیادی مواد مخدر از دستگیر شدگان کشف شده است. سردار رحیمی، با اشاره به این که 74 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده در این طرح جوانان زیر 18 سال هستند، گفت: این دسته از افراد پس از توجیه، ارشاد و اخذ تعهد به خانوادههایشان تحویل داده شده و پلیس از خانوادهها درخواست دارد، بیش از گذشته مراقب رفتار جوانان و نوجوانانشان باشند چرا که ارتباط با افراد ناسالم در برخی باشگاهها و قهوهخانهها ممکن است زمینهساز بروز رفتارهای نابهنجار شود. وی در پاسخ به پرسش تسنیم درباره تعلیق مأمور زن گشت ارشاد در حادثه اخیر گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و ما با اقتدار از مأموران خود دفاع میکنیم.در بررسیهای تکمیلی انجامشده مشخص شد این مأمور هیچ قصوری نداشته است.

آتش افروزی به خاطر دختر مورد علاقه

پسر جوانی که به خاطر دعوا با دختر مورد علاقه اش خانه پدری او را به آتش کشیده بود، نیز در این طرح دستگیر شد. پسر جوان از دختر موردعلاقهاش خواسته بود از خانه خارج نشود اما وقتی متوجه شد دختر جوان به حرفش گوش نداده، خانه هشت طبقه پدری او را به آتش کشید. متهم مدعی است که قرص خورده و دیوانه شده بود.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: وقتی یک نفر از این دختران با وضعیت افتضاح در مقابل مأمور پلیس ما حاضر میشود باید چه کرد؟ وقتی مأمور ما به آنها تذکر میدهد و آنها در مقابل، شروع به فحاشی و ضربوشتم مأمور میکنند، مأمور ما باید چهکار کند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها