علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی:

درهای تیم ملی رو به همه باز است

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی هفته قبل آغاز شد. به همین بهانه با علی اشکانی، سرمربی تیم تماس گرفتیم تا او از آخرین شرایط ملی پوشان و برنامه‌هایی که پیش رو دارند برای ما حرف بزند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۲۷

اوضاع چطور است؟چه خبر از اردوی تیم ملی؟

همه چیز خوب و روبه راه پیش میرود.

مسابقات انتخابی خوب پیش رفت؟

شرایط خوب بود و همه کسانی که مدعی بودند، آمدند و در مرحله انتخابی شرکت کردند. نفرات برتر نیمی از راه را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی طی کردند.

یعنی کسانی که انتخاب نشدهاند و ...

ببینید درهای تیم ملی روی همه باز است. چه کسانی که تازه دارند وارد میشوند و چه کسانی که قبلا در اردوها بودهاند. قدیمیهای کشتی جایگاه خاصی برای ما دارند و اردوهای تیم ملی همواره با آغوش باز پذیرای آنهاست.

بحثی که وجود دارد درباره بازگشت المپیکیها به تیم ملی است. این اتفاق میافتد؟

چنین تصمیمی برای بزرگان و مدالداران جهان و المپیک بسیار سخت و حساس است. به نظر من این قهرمانان باید با یک بررسی کامل و استفاده از مشاورههای ارزشمند بزرگان چنین تصمیمی را بگیرند. ضمن اینکه آنها همواره قابل احترامند و جامعه کشتی همیشه قدردان زحمات و افتخارات آنهاست.

این اردو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و برنامههای آتی به چه صورت خواهد بود؟

این اردو تا روز 13 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. نفرات برتر مرحله اول و نفرات واجد شرایط در اردوی کنونی حضور دارند و خود را برای مرحله نهایی پیکارهای انتخابی آماده میکنند.

نفراتی که در مرحله انتخابی به عنوان فرد برتر انتخاب میشوند به دو بنده تیم ملی میرسند یا...

طبق مصوبات شورای فنی، تیمهای ملی کشتی فرنگی با توجه به اینکه مبنای اصلی انتخاب نفرات ملی پوش، عملکرد و موفقیت آنها در مرحله نهایی است، اما طبق اختیارات کادرهای فنی، آنها میتوانند در صورت تشخیص، برخی از ملی پوشان را از طریق انتخابی درون اردویی یا اعزام به مسابقات و تورنمنتهای بینالمللی برای ترکیب اصلی انتخاب کنند.

برنامه شما برای کنترل دوپینگ چیست؟

تلاش فدراسیون کشتی بر آن است تا تمام کشتیگیران در طول اردوهای آمادهسازی و رقابتهای انتخابی خواسته و ناخواسته درگیر استفاده از مواد نیروزا نشوند. این قاطعیت و جدیت در طول برگزاری رقابتهای انتخابی هم پیدا بود و همه دیدند تست دوپینگ از نفرات برتر و برخی مدعیان گرفته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها