ظهر روز جمعه یک جوان فلسطینی دیگر به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیستی در شرق البریج زخمی شد. ده‌ها نفر دیگر هم به دنبال شلیک گلوله‌های گازی به سوی تظاهرکنندگان در شرق خان یونس دچار خفگی شدند.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۵۹

خبرهای بعدی این بود که علاوه بر شهید شدن همان مجروح فلسطینی، در نتیجه حملات نظامیان اسرائیلی به راهپیمایی مردم غزه در روزجمعه سه نفر دیگر به شهادت رسیدند. به این ترتیب پرونده پنجمین اعتراضات به مناسبت راهپیمایی بازگشت با چهار شهید بسته شد. این درحالی است که محافل بینالمللی و در راس آنها اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان تماشاگر این صحنهها بوده و کماکان سیاستهای روتین خود را دنبال میکنند. روز جمعه گذشته هزاران تظاهرکننده مسالمتجو در پاسخ به دعوت کمیته عالی ملی فلسطین برای شرکت در راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره در پنجمین جمعه که جمعه جوانان انقلابی نامیده شده بود به سوی مرزهای شرقی نوار غزه حرکت کردند. خبرنگار شبکه العالم درگزارش خود مربوط به حوادث روز جمعه گفت نیروهای اسرائیلی برای سرکوب معترضان از گلولههایی که محافل بینالمللی ممنوع کردهاند، استفاده میکنند. به همین دلیل عزام هلال عویضه (14 ساله) از ساکنان خانیونس که روز جمعه گلوله به سر او اصابت کرده و مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحت درگذشت. وزارت بهداشت غزه میگوید از ابتدای راهپیمایی موسوم به بازگشت تاکنون 43 فلسطینی شهید و 6122نفر زخمی شدهاند.

درهمین رابطه صائب عریقات، عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین میگوید جامعه جهانی از برداشتن گامهای بازدارنده به منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی صهیونیستها علیه فلسطینیان سر باز میزند. عریقات اظهار کرد: بسیار ناراحتکننده است که به اسرائیل اجازه داده میشود به تجاوزاتش علیه شهروندان فلسطینی بیدفاع و بیگناه ادامه دهد. اینکه در دادگاههای بینالمللی به جنایتهای اسرائیل رسیدگی نمیشود تعجببرانگیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها