فدراسیون شطرنج از میان دو گزینه خارجی مورد نظر برای هدایت تیم ملی در رویدادهای پیش‌رو با «ایوان سوکولوف» به توافق رسید.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۳۶

مذاکره با گزینههای خارجی برای سپردن هدایت تیم ملی به یکی از آنها، از مهمترین برنامههای فدراسیون شطرنج در دو سه ماه پایانی سال گذشته بود.

ایوان سوکولوف از هلند و یوگنی میروش نیچنکو از اوکراین گزینههای اصلی فدراسیون شطرنج برای هدایت تیم ملی شطرنج بودند. مذاکره با این دو گزینه در نهایت به توافق با سوکولوف منجر شده است.

ایوان سوکولوف که پیش از این هم هدایت ملیپوشان شطرنج ایران را بهعهده داشت، 22 اردیبهشت به ایران سفر میکند.

وی در آغاز دور جدید همکاری با فدراسیون شطرنج برای مدت دو هفته در کنار ملیپوشان خواهد بود. سپس مذاکرات دوبارهای برای ادامه همکاری و تمدید قرارداد صورت خواهد گرفت. آخرین همکاری سوکولوف هلندی و فدراسیون شطرنج در جریان رقابت های 2016 قهرمانی زنان جهان در ایران انجام شد.

میترا حجازیپور، سارا سادات خادمالشریعه و آتوسا پورکاشیان، نمایندگان ایران در این رقابتها بودند که با هدایت این مربی هلندی به مصاف حریفانشان رفتند. پیش از آن هم تیم ملی شطرنج ایران با هدایت سوکولوف در المپیاد جهانی باکو شرکت کرده بود و موفق به کسب بهترین نتیجه تاریخ شطرنج ایران شده بود.

در این رقابتها تیم ایران با کسب جایگاه شانزدهم در میان 180 کشور شرکت کننده، قهرمان گروه B شد. مسابقات جام ملتهای آسیا (خرداد 97ـ بنگلادش) و المپیاد جهانی (مهر 97ـ گرجستان) دو رویدادی هستند که تیم ملی شطرنج مردان ایران باید در آن شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها