برنامه اخیر «همیشه با ورزش» رادیو ورزش با حضور رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی به موضوع کاهش بودجه فدراسیون کشتی اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۷۶
کاهش بودجه فدراسیون کشتی، صرفه جویی یا مدال آوری؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ با وجود اینکه کشتی گیران ما بازیهای آسیایی را در پیش رو دارند؛ هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بودجه فدراسیون کشتی را کاهش داده و این در حالی است که هنوز بخشی از بودجه سال ۹۶ نیز پرداخت نشده است.
رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی با تائید این خبر و ابراز گله مندی از کاهش حمایتها در رشته های مدال آور در زمانی که بازیهای آسیایی هم نزدیک شده است؛ عنوان کرد: بودجه سال ۹۵ که بیش از ۵ میلیارد بود؛ در سال ۹۶ به ۳ میلیارد و نهصد میلیون کاهش پیدا کرد که تنها ۵۰ درصد آن در اختیار ما قرار گرفت. بعلاوه سقف بودجه سال ۹۷ کشتی ۲ میلیارد تعیین شده است که در این شرایط خبر خوبی نیست.
لایق با اشاره به انتظاراتی که مردم از مدال آوری کشتی در میادین بین المللی دارند؛ تصریح کرد: ما در برنامه هایی که به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اعلام می کنیم؛ به تفاهماتی می رسیم. در حوزه رشته های المپیکی بخصوص کشتی شرایط متفاوت است و برای چند فدراسیون برنامه ریزی و بودجه بندی متفاوت تری می شود. با شرایط ویژه ای که بازی های آسیایی و المپیک ۲۰۲۰ دارد؛ متاسفانه نمی دانیم چرا چنین تصمیم گیری شده است. این صرف جویی نیست و با توجه به لزوم نشاط در جامعه و توقعی که از کشتی می رود باید حمایت جدی تری صورت گیرد تا اتفاقات خوبی رخ دهد.
وی در ادامه افزود: کشتی ورزش اول کشور ماست و ورزشکاران این رشته توانسته اند با مدالهای طلای خود جایگاه ایران را در رتبه بندی نهایی ارتقا دهند. مسئولین کمیته ملی المپیک باید استراتژی خود را تغییر دهند و مشخص نمایند که برای آنها کیفیت مهم است یا کمیت؟
برنامه «همیشه با ورزش» با اجرای حافظ کاظم زاده و مازیار مهرانی از رادیو ورزش پخش می شود. این برنامه همه روزه به جز جمعه ها ساعت ۱۸:۳۵ به مدت ۸۰ دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو ورزش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها