همانند بسیاری از رقبا، فولکس‌واگن نیز وارد بازی خودروهای الکتریکی شده است. البته چیزی که می‌تواند این برند را از دیگران جدا کند پروتوتایپی است که ادعاهای بزرگی در سر می‌پروراند. به گزارش جام‌جم و به نقل از پدال، خودروی مسابقه‌ای جدید این برند که I.D. R Pikes Peak نام دارد بتازگی در فرانسه معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۰۹

این خودروساز آلمانی نسخه پروتوتایپ مسابقه‌ای را آماده کرده و ادعا می‌کند از یک خودروی فرمول یک سریع‌تر است. شتاب صفرتاصد کیلومتر I.D. R طبق ادعاهای فولکس فقط 25/2 ثانیه است. این کارایی قابل‌توجه به لطف قوای محرکه الکتریکی که قدرت 680 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتن متری دارد حاصل شده است. این مجموعه برای به حرکت درآوردن بیشتر ابرخودروهای جاده‌ای کافی است. اما نکته اینجاست که I.D. R وزن کمتر از 1100 کیلوگرم دارد.

در مقام مقایسه باید گفت لامبورگینی اوراکان پرفورمنته وزن بیشتر و قدرت کمتر (40 اسب بخار) دارد و البته توانسته یک دور پیست مشهور نوربرگ رینگ را در کمتر از هفت دقیقه طی کند. مدیر بخش تحقیق و توسعه فولکس‌واگن می‌گوید: هدف فولکس‌واگن رسیدن به سطح بالای حمل‌ونقل الکتریکی با خانواده I.D. است. به همین‌منظور حضور فولکس‌واگن در مسابقات Pikes Peak رویه جدیدی برای آینده موتور اسپرت ایجاد می‌کند. مشتریان همیشه از فناوری‌های موجود در موتور اسپرت سود می‌برند و ما انتظار داریم این یافته‌ها را در محصولات آینده خود به‌کار ببریم. مسابقات یاد شده قطعاً آزمون بسیار سختی برای خودروی ما خواهد بود. وظیفه راندن این خودروی سبک‌وزن پرقدرت به‌عهده رومین دوماس است. این راننده فرانسوی نه‌تنها با پورشه به قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمانز رسیده، بلکه در مسابقات Pikes Peak نیز سه بار برنده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها