رئیس رسانه ملی در دیدار بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج):

اگر فرهنگ انتظار نبود، روحیه مقاومت شکل نمی‌گرفت

رئیس رسانه ملی با تاکید بر این‌که مهدویت و فرهنگ انتظار برای بشریت حیاتی است، تصریح کرد: اگر فرهنگ انتظار نبود این روحیه مقاومت در برابر دشمنان قدر قدرت شکل نمی‌گرفت و چنین تحولاتی را شاهد نبودیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۷۷

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علیعسکری در دیدار حجتالاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مسئولان این بنیاد افزود: مهدویت و فرهنگ انتظار فرج برای بشریت حیاتی است و همه ادیان و مذاهب به آن اعتقاد دارند.

رئیس سازمان صداوسیما، انقلاب اسلامی ایران را برخاسته از اعتقاد به مهدویت و فرهنگ انتظار توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان با اتکا به همین اعتقاد شکل گرفت و مردم نیز از ولایت فقیه بر اساس همین باور و اعتقاد به ولایت حقه الهی پیروی میکنند.

دکتر علیعسکری به فعالیتهای رسانه ملی در زمینه ترویج فرهنگ انتظار اشاره کرد و گفت: سازمان صداوسیما آمادگی دارد در زمینه طراحی برنامههای متناسب و ارائه محتوای غنی در این زمینه و مناسک سازی در حوزه مهدویت همکاری تنگاتنگی با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) داشته باشد.

رئیس رسانه ملی به طراحی برنامههای مخاطب پسند در این خصوص تاکید و عنوان کرد: سازمان صداوسیما آماده است تا از همه ظرفیتهای داخلی و خارجی برای ترویج فرهنگ غنی انتظار استفاده کند.

حجتالاسلام و المسلمین قرائتی نیز در این دیدار مرکز تخصصی مهدویت برای آموزش تخصصی حدود 4000 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را از مهمترین فعالیتهای این بنیاد برشمرد.

حجتالاسلام والمسلمین قرائتی از رئیس رسانه ملی خواست از کارشناسانی که در این بنیاد فعالیت میکنند در برنامهها برای ترویج فرهنگ مهدویت بهره ببرند و همچنین کتابهای منتشر شده این بنیاد را معرفی کنند.

لزوم تبیین اندیشه شهید مطهری برای نسل جوان

رئیس سازمان صداوسیما همچنین در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهید مطهری بر لزوم پژوهشهای عمیق در تفکر شهید مطهری و ارائه الگویی از اندیشههای او برای نسل جوان تأکید کرد.

دکتر علیعسکری در این نشست با بیان اینکه صداوسیما هدایت فکری جامعه را برعهده دارد گفت: رسانه ملی میکوشد از دیدگاه اندیشمندان بزرگ برای انجام رسالت خطیر خود بهره ببرد و افکار عمومی را بیش از پیش در این زمینه هدایت کند.

او دیدگاههای شهید مطهری را در سطوح مختلف علوم انسانی، فلسفی، دینی، سیاسی، معرفتی و ... عمیق و متنوع دانست و افزود: این دیدگاههای عمیق و معرفتی موجب ایجاد سامانه وسیع و منظم دانشی برای مردم شده است که با گذشت زمان نیز آثارش کمرنگ نمیشود.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب اندیشه جوانان کشور و تهاجم گسترده به عرصه فرهنگ کشور گفت: تبیین اندیشه شهید مطهری و ارائه الگویی از این شخصیت بزرگ برای نسل جوانی که در معرض تهدیدات مختلف فکری و فرهنگی قرار دارد میتواند از بسیاری از تهاجمات فرهنگی پیشگیری کند.

دکتر علیعسکری با اشاره به ابعاد مختلف اندیشه شهید مطهری و اهمیت تبیین آن برای نسل جوان گفت: باید گونه جدید و جذابی برای تبیین این اندیشه ها برگزید که مخاطب را جذب کند و از آن جمله قالب مسابقه هم در این زمینه اثر بخش است.

رئیس رسانه ملی از اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری خواست تا فرازهایی از بیانات شهید مطهری را با دستهبندیهای موضوعی تهیه کنند که برای ارائه در قالبهای برنامهای رادیویی و تلویزیونی کار شود.

او تأکید کرد: این بسته ها باید به صورت موجز و با ضرباهنگی متناسب با سلیقه مخاطب، اندیشههای شهیدمطهری را بیان کند.

رئیس سازمان صدا و سیما از این ستاد خواست تا پژوهشی کامل از سیر تفکرات استاد شهید به صداوسیما ارائه دهند تا مستندی فاخر از اندیشه ایشان با جذابیتهای لازم ساخته شود و این مستند دستمایهای برای ارائه کارهای نمایشی از زندگی استاد شهید و سیر تطور اندیشه ایشان باشد.

دکتر علیعسکری همچنین از لزوم تعامل این ستاد با برنامه سازان سازمان صداوسیما سخن گفت و تأکید کرد: باید در زمینه تفکرات استاد شهید مطهری کار تألیفی کرد و بیش از پیش به نسل جوان آگاهی بخشید. وی افزود: رادیو کتاب ، که دیروز افتتاح شد، نیز میتواند از کتابهای ایشان بهره ببرد و ستاد بزرگداشت این شهید باید منابع و پژوهشهای لازم را در این زمینه در اختیار معاونت صدا قرار دهد.

رئیس رسانه ملی افزود: علاوه بر پخش برترین فرازها از بیانات شهید مطهری که به صورت صوتی از ایشان باقی است، تبدیل کتب استاد شهید به کتاب گویا و پخش آن از شبکههای رادیویی برای استفاده مخاطب امروز در دستور کار رسانه ملی است.

قدردانی از برگزاری همایش حکمت مطهر

دکتر علی مطهری نیز در این دیدار از برگزاری همایش حکمت مطهر در سال گذشته در دانشگاه صدا و سیما و از سرگیری برگزاری این همایش، پس از دورهای توقف، قدردانی کرد. وی این نشست رانقطه آغاز تبلیغات ستاد بزرگداشت دانست و برنامه های این ستاد را برای این مناسبت تشریح کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس از تقارن سالروز شهادت ایشان با میلاد امام زمان (عج) یاد کرد و با اشاره به اینکه شهید مطهری نه یک اندیشمند که یک اندیشه و راه است گفت: همانطور که امام و رهبری معزز انقلاب به شخصیت شهید مطهری نگریستهاند باید برای تداوم راه شهید مطهری و مکتب او کار کرد.

ستاد بزرگداشت سالگرد شهید مطهری متشکل از 28 دستگاه است که نمایندگانی منتخب از این ستاد در این نشست حضور داشتند و از اقدامات به انجام رسیده برای بزرگداشت امسال سخن گفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها