نوشاد عالمیان: بابل مثل سوئد است، در تهران فقط دود می‌خوریم

ایران شانس صعود به دسته یک جهان را دارد

نوشاد عالمیان و یک اعتراف ساده. آنجا که می‌گوید: «تمرین کردن در خارج از تهران برای من و نیما ایده آل است. »
کد خبر: ۱۱۳۷۳۲۶

نوشاد و نیما عالمیان این روزها در بابل به سر میبرند و تمرینات خودشان را آنجا پیگیری میکنند. آن هم به دلیل این که از نظر نوشاد آب و هوای بابل نزدیک به شرایط محل برگزاری مسابقات در کشور سوئد است.

تمرینات چطور است؟

اینجا همه چیز خوب است. حداقل بهتر از تهران است. همیشه برای تمرین در تهران به خاطر شرایط آب و هوایی به مشکل برمی خوریم. در هر صورت قطعا در این مرحله از اردو که متصل به اعزام است، تمرینات خیلی خوبی خواهیم داشت.

شرایط خودت برای مسابقات جهانی چطور است؟

با شرایطی که داریم شانس مان برای صعود از دسته دوم رقابتهای جهان خیلی بیشتر از همیشه است. نیما که در کاپ آسیا نشان داد شرایط خوبی دارد. من هم آمادگی خوبی دارم. در کاپ آسیا دیدارهای خوبی برگزار کردم و پیش از آن هم در قطر خیلی خوب ظاهر شدم.

امسال تیم ایران شانسی دارد که به دسته بعدی صعود کند؟

بازهم میگویم که امسال نسبت به ادوار گذشته، شانس مان برای صعود خیلی زیاد است. در دسته دوم رقابتهای جهانی جزو سه چهار تیم برتر هستیم. ظاهرا طبق یک قانون جدید بر اساس رنکینگ جهانی و طبق یکسری قانونها شرایط برای صعود در رقابتهای جهانی خیلی راحتتر و مهیاتر خواهد بود. اگر کمی زودتر متوجه این مساله میشدیم، میتوانستیم از طریق رنکینگ وارد دسته یک شویم بخصوص با توجه به جایگاهی که داریم.

فکر میکنید چقدر زمان لازم است تا وارد دسته یک شویم؟

اگر امسال به هر دلیلی نتوانیم به دسته یک جهانی صعود کنیم تا رقابتهای تیمی دو سال آینده یعنی سال 2020 میتوانیم با استفاده از همین قانون جدید وارد دسته یک شویم بخصوص اگر شرایط مان در رنکینگ جهانی بهتر شود. در رنکینگ جدیدی که منتشر خواهد شد، من و نیما بهخاطر کاپ آسیا و عملکردمان در این رقابتها جایگاه بهتری کسب خواهیم کرد. فکر میکنم من با صعود چند پلهای به زیر رده 60 برسم و نیما هم حدود جایگاه 61-62 قرار میگیرد. همین مساله روی رنکینگ تیمی هم تاثیر مثبت خواهد داشت. در کل اینکه تلاش مان این است همین امسال از دسته دوم صعود کنیم اما اگر این مهم اتفاق نیفتاد، در رقابتهای دوره آتی با استفاده از شرایط جدید به احتمال 90 درصد میتوانیم صعود کنیم.

شرایط بقیه بچهها در اردو چطور است؟

افشین نوروزی، بازیکن با تجربهای در ترکیب تیم ملی است. امین احمدیان بهواسطه سهمیهای که برای المپیک جوانان کسب کرده از انگیزه بالایی برخوردار است. میعاد لطفی خیلی منظم و باانگیزه پیگیر تمریناتش است. من و نیما هم شرایط خوبی داریم. در کل تیم ملی در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدوارم با این شرایط حضوری نتیجه بخش در مسابقات جهانی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها