اعضای شورای شهر تهران 28 نفر را به‌عنوان نامزد پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۷۰

به گزارش ایسنا، علی اعطا با بیان اینکه دیروز جلسهای با حضور اعضای شورای شهر برگزار و بحث حضور یا نبود محسن هاشمی به عنوان نامزد در میان گزینههای شهرداری مطرح شد، گفت: با توجه به اینکه اعضای شورا مایل بودند وی در شورا بماند، براین اساس رای گیری استمزاجی انجام و مقرر شد او در شورا بماند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا 28 نفر از نامزدهای خود را در فهرست اولیه انتخاب کرده که قرار است از میان آنها هفت گزینه نهایی انتخاب شود، افزود: آقایان افشانی، علی اوسط هاشمی، انصاری لاری، مرتضی بانک، بیطرف، پنجه فولادگران، تبادار، ترکنژاد، تقیزاده، تندگویان، محمود حجتی، محمود حسینی، حقانی، حناچی، خواجهنصیر، مصطفی سلیمی، عارف، فرشید گلزاری، حسینی مکارم، مهرعلیزاده، مقیمی، مناف هاشمی، حجت ا... میرزایی، جعفر موسوی، رضا ویسه، مرعشی، واعظ مهدوی و محسن هاشمی بهعنوان نامزد هستند. البته عارف و محسن هاشمی درخواست کرده بودند نامشان میان نامزدها نباشد.

اعطا در پاسخ به این که اعضای شورای شهر چه اصراری دارند که محسن هاشمی در شورا بماند، عنوان کرد: در هر حال افراد باید بپذیرند بهعنوان نماینده مردم انتخاب شدهاند و بعد از انتخابات توافق کردیم کسی از شورا خارج نشود و این ربطی به میثاق نامه ندارد.

محسن هاشمی: می‌توانستم به پیشرفت شهر کمک کنم

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که همچنان آمادگی حضور در مجموعه شهرداری را دارم، گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته‌ام و ارتباطاتم با مسئولان کشوری و گروه‌های سیاسی و همچنین روش اعتدالی خانواده هاشمی می‌توانستم به پیشرفت شهر کمک کنم.

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی درباره حضور نداشتنش در بین گزینه‌های مطرح‌شده در شهرداری تهران گفت: در خصوص این موضوع صبح دیروز رأی‌گیری بین اعضا شد که اعضا نظرات خود را در خصوص ماندن یا رفتن من از شورا اعلام کردند و در نهایت تصمیم بر این شد در شورا بمانم.

وی بیان کرد: بنده نیز با توجه به رأی‌گیری انجام‌شده به آن احترام گذاشته و در نهایت در شورا خواهم ماند.

محسن هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در ایران شهردار منتخب شوراست و شهروندان به نمایندگانشان در شورا رأی می‌دهند و شورا در نهایت شهردار را انتخاب می‌کند و این می‌تواند در موفقیت مدیریت شهری مؤثر باشد.

وی گفت: بنده اعتقاد داشتم با توجه به تجربه سال‌های گذشته‌ام و ارتباطاتم با مسئولان کشوری و گروه‌های سیاسی و همچنین روش اعتدالی خانواده هاشمی می‌توانستم به پیشرفت شهر تهران کمک کنم و به همین دلیل، علتی وجود نداشت شرایطی ایجاد کنم که باعث افزایش اختلافات در شورا شود و به همین جهت تصمیم گرفتم در شورا بمانم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص اسامی گزینه‌های شهرداری تهران بیان کرد: تمام افرادی که اسامی‌شان به‌عنوان گزینه مطرح شده است، قابل احترام هستند و نباید تخریب شوند.

وی گفت: شاید برخی از افراد به‌عنوان گزینه شهرداری توسط اعضای شورای شهر تهران مطرح شده باشند و خودشان از این موضوع مطلع نبوده و حتی حاضر نباشند بین گزینه‌ها باشند که این موضوع نیز رسیدگی می‌شود.

هاشمی یادآور شد: در روزهای آینده فرآیند انتخاب شهردار تهران ادامه خواهد داشت و در نهایت از این 28گزینه، هفت نفر در شورا حضور یافته و برنامه‌ خود را برای شهرداری تهران اعلام خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها