نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، علاوه بر سفارت آمریکا که طی چند هفته آتی در قدس افتتاح خواهد شد، کشورهای دیگری نیز سفارت‌های خود را به این شهر منتقل خواهند کرد. این درحالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به سفر نمایندگان بعضی کشورها به اراضی اشغالی، اعتراض و آن را تبلیغات گمراه‌کننده و تحریف واقعیات برای افکار عمومی جهان توصیف کرده است .
کد خبر: ۱۱۳۵۷۸۵

به گزارش روزنامه فرامنطقهای الشرقالاوسط، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی به مناسبت تقدیر از دیپلماتها همزمان با سالگرد نکبت مدعی شد: روابط ما با آمریکا به یک دستاورد دیپلماتیک بیسابقه منجر شد و واشنگتن به صورت رسمی اعتراف کرد اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت اسرائیل است. چند هفته دیگر در همینجا برای استقبال از بازدیدکنندگان در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس و اعلام انتقال سفارتهای دیگر کشورها به این شهر جمع میشویم. وی افزود: ما با تائید جامعه جهانی به حاکمیت سیاسی دست یافتیم و همینطور از سوی بیشتر کشورهای جهان به رسمیت شناخته شدیم و با موفقیت با تلاشهایی که برای به انزوا کشیدن ما در جهان انجام میشود، مقابله کردیم. به گفته او جشنها در اراضی اشغالی با افتتاح سفارت آمریکا در ماه میبه اوج خود میرسد.

پارلمان هندوراس هفته گذشته با انتقال سفارت خود از تلآویو به قدس اشغالی موافقت کرد و طرح آن را به دولت ارجاع داد. گواتمالا نیز اعلام کرد قصد دارد سفارتش را به قدس اشغالی منتقل کند. حتی گفته شد جیمی مورالس، رئیسجمهور این کشور در 16 میدر جشنی که اسرائیل برای انتقال سفارت این کشور به قدس ترتیب داده، شرکت خواهد کرد . رژیم صهیونیستی تلاش میکند جشن سالگرد تاسیس اسرائیل (سالگرد نکبت) را با اعلام خبر انتقال سفارت دیگر کشورها به قدس خاصتر برگزار کند. این رژیم در مراسم سال جاری که از امروز آغاز میشود، میزبان سفرای 40 کشور عضو سازمان ملل خواهد بود . وزارت خارجه فلسطین در بیانیهای این میزبانی را حرکت گمراهکننده بزرگی توصیف و گفت رژیم اشغالگر به تبلیغات گمراهکننده و تحریف واقعیات برای افکار عمومی جهان و مسئولان بینالمللی با هدف پاک کردن جرایم بزرگ خود در نقض قوانین بینالمللی و جنایاتش در حق مردم فلسطین ادامه میدهد.

مراسم برگزاری جشن صهیونیستها درحالی است که فلسطینیها از یک ماه پیش راهپیمایی بزرگ بازگشت را شروع کرده و همچنان با اقتدار آن را ادامه میدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها