خانواده 40 نفر از کشته‌شدگان حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج درخواست کردند رسیدگی به این پرونده در دادسرای تهران انجام گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۱۳

به گزارش جامجم، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان صبح 29 بهمن سال گذشته از تهران به مقصد یاسوج پرواز کرد که بعد از 50 دقیقه در حوالی سمیرم به کوه دنا برخورد کرد. در این سانحه 59 مسافر و شش کادر پرواز جان باختند. چند روز بعد از این سقوط لاشه هواپیما پیدا شد. در جریان تجسسهای امدادگران هلال احمر بخشی از پیکر جانباختگان کشف و از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی هویت آنها آغاز شد. با گذشت 52 روز از این سقوط مرگبار خانواده 40 نفر از قربانیان که در تهران ساکن هستند با درخواست از مسئولان قضایی تهران خواستند به خاطر این که رفت و آمد و پیگیری پرونده در اصفهان و یاسوج برای آنها سخت است، موافقت کنند رسیدگی به این پرونده در دادسرای تهران انجام گیرد .

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد هم دیروز از تحویل 11 پیکر از جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج در روزهای آینده خبر داد.

حجتالاسلام مزارعی گفت: در خصوص تحویل سایر اجساد نیز اقداماتی صورت گرفته که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: تاکنون 201 بافت انسانی تحویل پزشکی قانونی استان شده که مراحل نمونه برداری، کدگذاری و احراز هویت آنها انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس هم از ارسال پرونده تخلف هواپیمایی آسمان در سقوط ای.تی.آر ـ72 خبر داد و گفت: در این پرونده طبق بررسیهای انجام شده اشتباه محرز از سوی خلبان صورت گرفته است.محمدرضا رضایی با اشاره به آخرین جزئیات پرونده سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، گفت: در حال بررسی زمینهها و عواملی هستیم که منجر به اشتباه خلبان در این پرواز شده است. نماینده مردم جهرم در مجلس دهم، با تاکید بر این که شرکت هواپیمایی آسمان نیز در موضوع سقوط هواپیمای ای.تی.آر ـ72 مقصر است، تصریح کرد: لحظه آخر اشتباه خلبان منجر به سقوط هواپیما شده، اما باید بدانیم که عوامل زمینهساز در بروز این حادثه کم نبوده است. رضایی با بیان این که ریسک پرواز در شرایط جوی بسیار بالا بوده است، گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در این موضوع تقصیر کمتری به نسبت خلبان ندارد. در یک شرایط سخت جوی، ارتفاعات دنا و وضعیت خاص فرودگاه و همچنین کمکخلبانی که تازه 90 ساعت از پرواز وی گذشته این حادثه رخ داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: طبق روال اداری تخلف هواپیمایی آسمان نیز به قوه قضاییه برای رسیدگی نهایی ارجاع خواهد شد، البته بررسیها در این خصوص همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها