هر روز به عربستان موشک شلیک می‌شود

صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی گروه انصارا... یمن گفت بزودی شلیک موشک‌های بالستیک به عربستان به صورت روزانه صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۶۰

به گزارش الجزیره، الصماد دیروز در دیدار با استاندار «ذمار» (جنوب صنعا) گفت سال جاری میلادی سال موشکهای بالستیک یمنی خواهد بود و سعودیها هر میزان هم سامانه دفاعی تهیه کنند، باز هم از تیررس موشکهای ما در امان نخواهند بود. وی افزود: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سفر اخیرش به آمریکا با بیان مواضع تحقیرآمیز و اعلام برائت از وهابیگری و اخوانالمسلمین ثابت کرد که در بن بست گرفتار شده است.

الصماد با اشاره به اهمیت توجه به خودکفایی، بر ضرورت خدمت رسانی از سوی دولت به ملت ونه بالعکس تاکید کرد. رئیس شورای سیاسی انصارا... با تاکید بر این که امروز جبهه داخلی
قوی تر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد، هرگونه شرط بندی طرفهای مقابل درباره فروپاشی این جبهه بازنده است.

ارتش و کمیتههای مردمی یمن از 5 فروردین 97 حملات موشکی خود را به مواضع سعودیها تشدید کردند. ریاض مدعی مقابله با این حملات شده است. عربستان همچنین از آنجا که ناتوان از پاسخگویی به این حملات بود، پای ایران را به میان کشید و مدعی شد موشکهای یمن ساخت ایران است .

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز همین سناریو را پی گرفت و با برگزاری نمایشهای مضحک مدعی شد ایران به حوثیها موشک میدهد. سیدصادق الشرفی، عضو جنبش أنصارا... یمن در واکنش به این ادعاها گفت: موشکهایی که درحال حاضر در دست یمنیهاست، مدتهاست در این کشور وجود دارد. این توان داخلی یمنیها بوده که توانستهاند موشکهای خود را پیشرفته سازی کنند. اگر ما از سلاحهای ایران برخوردار بودیم، متجاوزان سعودی میدیدند شهرهایشان چگونه به لرزه درمیآمد.

ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی عربستان از 6 فروردین 94 تاکنون یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده است. این حملات تاکنون موجب شهادت بیش از 14 هزار یمنی، زخمی شدن دهها هزار نفر دیگر و ویرانی این کشور اسلامی شده است. عربستان علاوه بر ناتوانی برای مقابله با مردم یمن و با وجود بمبارانهای مکرر مناطق مسکونی این کشور و محاصره آن برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارو، اکنون دچار مشکلات اقتصادی و طولانی شدن جنگ است و این موضوع در کنار از بین رفتن حیثیت سیاسی - نظامی سعودی ها، آنها را رنج میدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها