معاون آموزشی وزیر علوم درباره ممنوعیت ایجاد رشته محل‌های جدید در مقطع دکترای تخصصی برای تمام زیرنظام‌های آموزش عالی توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۲۳

به گزارش مهر، مجتبی شریعتینیاسر درباره مصوبه اخیر شورای گسترش آموزش عالی گفت: به منظور کنترل کمی و نظارت دورههای دکتری، شورای گسترش آموزش عالی مقرر کرد ایجاد رشته محلهای جدید در مقطع دکترای تخصصی برای تمام زیر نظامهای آموزش عالی، اعم از دولتی و غیردولتی برای سال 98-97ممنوع شود.

وی ادامه داد: صرفا دانشگاههای سطح یک و دو میتوانند با حفظ تعداد رشته محلهای دایر و ظرفیت پذیرش دانشجو در سالهای 97-96 نسبت به جابهجایی رشتهها و جایگزینی رشتههای جدید با رشتههای قدیمی با رعایت ضوابط و مقررات اقدام کنند. معاون آموزشی وزیر علوم درباره این مصوبه شورای گسترش آموزش عالی توضیح داد: در جامعه آموزش عالی در تمام محافلی که صحبت میکنیم، همه به ما انتقاد میکنند که وضعیت جامعه دانشگاهی در بخش دکتری بسیار نامناسب است. اکنون نزدیک به یکصد هزار دانشجوی دکتری داریم که بسیار بیش از نیاز بازار است.

شریعتینیاسر عنوان کرد: برخی رشتهها غیر ضروری است و خیلی از مجوزها در گذشته صادر شده که تمام اینها باید کنترل شود. وی افزود: جامعه آموزش عالی، بدنه دانشگاهها و جامعه مدیران ارشد کشور، از ما انتطار دارند برای این همه فارغالتحصیل کشور جایگاهی تعریف شود.

شریعتینیاسر یادآور شد: به طور طبیعی بیشتر افرادی که مدرک دکتری دریافت میکنند، هدفگذاری شغلیشان اشتغال در دانشگاههاست و دانشگاههای ما ظرفیت پذیرش این همه دانشجوی دکتری را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها