تاکنون 120 طرح علمی و تحقیقاتی در کشور تحت حمایت ستاد علوم شناختی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۱۳

به گزارش جامجم از مهر، محمدحسین مقامی، عضو ستاد علوم شناختی میگوید: با هدف توانمندسازی گروههای فعال و نیز تقویت نیروهای مختصص در حوزههای علوم شناختی، 120 طرح علمی و تحقیقاتی تحت پوشش چتر حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی قرار گرفت. کارشناس ارشد گروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد علوم شناختی افزود: این طرحهای تحقیقاتی، در زمینههای علوم اعصاب شناختی، روانشناسی شناختی، فناوریهای شناختی، آموزش و پرورش شناختی و نیز زبانشناسی شناختی از حمایت همه جانبه این ستاد برخوردار شدند.

مقامی با بیان این که اجرای این طرحها گامی برای تقویت توان و استعدادهای دانش پژوهان و متخصصان و نیز استفاده از ظرفیتهای موجود در کشور به منظور نیل به خودکفایی و کاهش وابستگیها و همچنین افتخار آفرینی در سطوح علمی است، گفت: 40 عنوان از طرحها جزو طرحهای شاخص ستاد علوم شناختی محسوب میشوند که در مراکز مهم دانشگاهی کشور به اجرا درمی آیند. این اقدام با هدف بهرهگیری از توان علمی و تخصصی محققان و متخصصان و تجمیع فعالیت آنان دربخشهای مشترک صورت گرفته است و در حال حاضر سه گروه پیشرو در حوزههای علوم شناختی در حال فعالیت است و گروه چهارم نیز در سال 97 تشکیل و آغاز به کار میکند.

توسعه برنامه ایمپلنت مغزی، حمایت از تولید و ساخت محصولات شناختی، گسترش همکاریهای علمی با سایر کشورهای جهان، اعلان فراخوان طرحهای پژوهشی و حمایت از پایان نامهها و مقالات مرتبط با علوم شناختی، عمده فعالیتهای گروه پژوهش، زیرساخت و فناوریهای ستاد علوم شناختی است. با توجه به ظرفیت بسیار خوب در کشور در حوزههای مهندسی و پزشکی، ده طرح ایمپلنت مغزی در شش عنوان مورد حمایت ستاد است و فعالیت در اجرای این طرحها با تلاش محققان دانشگاهی و تخصصی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها