پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به 200 میلیون تومان

وزیر راه و شهرسازی با پیش‌بینی بازار مسکن در سال 97 از افزایش سقف وام خرید مسکن به 200 میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۸۲

عباس آخوندی در گفتوگو با تسنیم در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال 97 اظهار کرد: به نظرم بازار ارز و طلا همچنان نسبت به بازار مسکن جذابیت بیشتری در سال جدید خواهد داشت.

وی با اشاره به خالی شدن حباب قیمت مسکن طی پنج سال گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا در سال 97 سقف وام خرید مسکن افزایش مییابد، تصریح کرد: هنوز شورای پول و اعتبار افزایش وام مسکن را تصویب نکرده، اما وزارت راه و شهرسازی متقاضی این است. در این راستا تقاضای کاهش سود وام مسکن به 6 درصد را ارائه کردهام که البته تصویب میشود، چون رئیسجمهور آن را تائید کرده است.

وی افزود: پیگیر افزایش سقف وام هم هستیم که بر اساس آن وام 160 میلیون تومانی حداقل به
200 میلیون تومان افزایش مییابد.

در همین باره، مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات خرید مسکن در صورتی میتواند افزایش یابد که بازپرداخت اقساط نیز در استطاعت متقاضیان مسکن باشد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفتوگو با فارس با اشاره به اینکه سقف تسهیلات خرید مسکن در صورتی باید افزایش یابد که بازپرداخت اقساط نیز در استطاعت متقاضیان مسکن باشد، گفت: موضوعی که برای بالا بردن سقف تسهیلات خرید مسکن مهم است این که اگر سقف تسهیلات خرید مسکن افزایش یافت، بازپرداخت اقساط نیز در استطاعت متقاضیان مسکن باشد.

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات تا 50 درصد قیمت مسکن، همواره در دستور کار بانک مسکن بوده است، خاطرنشان کرد: حفظ قدرت خرید و پرداخت تسهیلات تا 50 درصد قیمت مسکن همواره در دستور کار بوده است، چراکه اگر اقساط در استطاعت متقاضیان دریافت تسهیلات نباشد، این موضوع به مطالبات معوق تبدیل میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها