بازی رویایی در ورزشگاه آزادی

ایران و برزیل؛ احتمالا شهریور

بعد از جام جهانی برزیل و تا شروع مسابقات جام ملت‌های 2019 امارات، تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی یک دیدار فوق‌العاده مهیج خواهد داشت و به احتمال فراوان، تیم ملی برزیل با تمام ستاره‌هایش به ایران سفر می‌کند تا در آزادی به مصاف تیم ملی ایران برود.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۴۸

در نگاه اول این خبر خیلی دور از واقعیت است. در سالهای گذشته، هیچگاه تیم بزرگی به ایران سفر نکرده و همواره بازیهای دوستانه ایران با تیمهای معمولی بوده است. به همین خاطر، باور سفر برزیل به تهران سخت است. آخرین بار ایران در امارات مقابل سامباها قرار گرفت. این دیدار قبل از جام ملتهای 2011 قطر برگزار شد و کسی انجام آن مسابقه را هم باور نمیکرد. مسابقه از کانال مقامات سیاسی فیکس شد و تیم ملی در نهایت با سه گل به حریف قدرتمند خود باخت. ظاهرا این بار هم باید سفر برزیل به ایران را باور کرد. سفیر این کشور در تهران پیشنهاد دهنده برگزاری بازی بود و در ژانویه با دبیر کل فدراسیون برزیل جلسهای را برگزار کرد.

همچنین فدراسیون فوتبال هم مذاکراتی با شرکت برگزار کننده بازیهای دوستانه برزیل داشت و سرانجام به توافق رسیدند. طبق توافق صورت گرفته به احتمال زیاد دو تیم در شهریور ماه امسال دیداری دوستانه در آزادی برگزار میکنند. هزینه برگزاری این مسابقه چیزی حدود ده میلیارد تومان است که با رایزنیهای صورت گرفته فدراسیون و همینطور شرکتی که هماهنگکننده بازیهای برزیل است، یک اسپانسر هزینه برگزاری مسابقه را پرداخت میکند. به احتمال فراوان در این مسابقه هم کارلوس کیروش، سرمربی تیم ملی خواهد بود. او علاقه زیادی دارد همراه با تیم ملی در جام ملتهای امارات حاضر شود.

ایران شانس زیادی برای شکستن تابوی قهرمانی در جام ملتها را دارد. بیش از چهار دهه از آخرین قهرمانی ایران در آسیا میگذرد و خیلیها امیدوار هستند ایران در جام ملتهای امارات سرانجام این تابو را بشکند و با کارلوس کیروش به قهرمانی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها