نسخه تازه «پریدیتور» در حالی آماده نمایش عمومی شده که آرنولد شوارتزنگر دعوت بازی در آن را رد کرده بود. این نسخه برای اواسط سپتامبر سال جاری میلادی به روی پرده سینماها می‌رود و شین بلک کارگردانش است. بوید هالبروک چهره تازه‌وارد دنیای سینما، نقش اصلی پریدیتور تازه را بازی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۷۲

قبل از او تهیهکنندگان فیلم، مذاکراتی با جیمز فرانکو و بنیسیو دل تورو انجام داده بودند. حتی با دل تورو قرارداد همکاری هم امضا شد. اما زمان شروع فیلمبرداری، نام هالبروک به عنوان بازیگر اصلی اعلام شد. از فیلم به عنوان پریدیتور 4 هم اسم برده میشود، زیرا دنبالهای بر سه قسمت قبلی آن است. اما سازندگان فیلم میگویند داستان آن، بین داستان دو فیلم «پریدیتور 2» (1990) و «پریدیتورها» (2010) اتفاق میافتد. با همه اینها، رسانهها از نسخه جدید به عنوان نسخه احیاشده فیلمی یاد میکنند که سال 1987 با بازی آرنولد روی پرده سینماها رفت. در داستان فیلم، هالبروک در نقش کوماند کوئین مککنا ظاهر میشود. او در جریان ماموریتی به دل جنگلهای آمریکای شمالی با موجودی فرازمینی رودررو میشود که قدرتهای غیرقابل تصوری دارد. اما کسی باور نمیکند که این کوماندو با چنین موجود خطرناکی برخورد داشته باشد. کل صحنههای این اکشن ترسناک علمی ـ تخیلی در لوکیشنهای سرسبز حوالی شهر ونکوور کانادا فیلمبرداری شد. کمپانی فوکس قرن بیستم که امتیاز تولید پریدیتورها را دارد، رقم هزینه تولید قسمت تازه را اعلام نکرده است.

تحلیلگران سینمایی عقیده دارند با اکران عمومی فیلم، بوید هالبروک تبدیل به یکی از چهرههای مطرح روز سینما خواهد شد. مشابه چنین اتفاقی برای آرنولد در سال 1987 افتاد و او تبدیل به قهرمان اکشن روز سینما شد. این بازیگر در گفتوگویی با هالیوود ریپورتر درباره رد دعوت بازی در نسخه جدید گفت: «پریدیتور فیلم مورد علاقه تمام دوران من است. شین بلک تماس گرفت و گفت قصد ساخت نسخه احیاشده آن را دارد. میخواست بداند دوست دارم با آن همکاری کنم یا نه. خیلی محترمانه مرا دعوت به کار کرد. خواهش کرد فیلمنامه را بهدقت بخوانم. همین کار را کردم. حتی گفت هر پیشنهادی بدهم، قبول میکند. اما فیلمنامه مرا جذب نکرد و بازی در آن را قبول نکردم. شاید اگر کل فیلمنامه دوبارهنویسی میشد یا نقش خیلی خوبی به من میدادند، میشد کاری انجام داد. اما فیلمنامه در آن شکل و شمایلی که داشت، جایی برای پاسخ مثبت نمیگذاشت. در عین حال، نمیخواستم یک حضور کوتاه و افتخاری در سکانس پایانی فیلم داشته باشم.»

نسخه اصلی فیلم را جان مک تیرنان کارگردانی کرد. او در دوران خود، یکی از سرشناس‌‌ترین فیلمسازان ژانر اکشن بود. یکی دو قسمت مجموعه فیلم «جان سخت» بروس ویلیس هم توسط او کارگردانی شده است. داستان عجیب و غریب پریدیتور در زمان نمایش عمومی، تماشاگران را شگفتزده کرد. در این داستان، آرنولد و کماندوهای همراه او حین انجام عملیاتی نظامی در جنگلهای آمریکای مرکزی، با دشمن ناشناختهای روبهرو میشوند که به قول معروف «پوست از کله آدم میکند!» بزودی آنها متوجه میشوند با یک موجود بیگانه فضایی سروکار دارند که زبان آدمها را نمیفهمد و کاری جز خشونت و کشتار بلد نیست. فیلم با هزینه تولید 15 میلیون دلاری، در سه روز اول نمایش در آمریکای شمالی 12 میلیون دلار فروش کرد. فروش کلی پریدیتور در این مکان به رقم 60 میلیون دلار رسید. معادل همین رقم هم در بقیه کشورهای دنیا فروش کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها