گمرک ایران شرایط ورود و خروج کالای همراه مسافر و کالاهای ممنوعه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۵۹

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، بر اساس ماده 138 آییننامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی تا میزان 80 دلار (سالانه) از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به شرط غیرتجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص است، چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد به استثنای کالاهای ممنوعه پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص میشود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد در مورد کالای مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری
است.

اسباب سفر و اشیای شخصی مستعمل همراه مسافر در صورتی که جنبه تجاری نداشته باشد بهطور کلی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف است.

براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، ورود برخی کالاها یا صدور آنها به طور کلی ممنوع است. مشروبات الکلی، وسایل قمار، سلاح سرد و گرم و مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر؛ نشریات، تصاویر، فیلم، عکس و هر کالایی که مغایر شئونات مذهبی و ملی کشور باشد، هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمی کشور یا مخل نظم و عفت عمومی و شئون ملی و سایر کالاهایی که منع شرعی و قانونی دارند یا ورود و صدور آن به موجب جدول تعرفه گمرکی ممنوع شناخته شده است.

ورود گوشی تلفن همراه مسافری نو صرفا به تعداد یک دستگاه برای هر مسافر مجاز است و باید به گمرک اظهار و شناسه بینالمللی گوشی (IMEI) در گمرک ثبت شود. مسافران میتوانند پس از ورود از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه گمرک نسبت به اظهار گوشی تلفن همراه خریداریشده اقدام نمایند. لینک سامانه آنلاین گوشیهای تلفن همراه مسافری در سایت گمرک ایران به نشانی www.irica.ir در دسترس است.

گمرک ایران همچنین از مسافران نوروزی درخواست کرد، به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و کاهش میزان بیکاری تا جای ممکن از خرید کالای خارجی اجتناب کنند.

گمرک در ایام نوروز تعطیل نیست و گمرکات مرزی و مسافری در ایام تعطیلات سال نو با برقراری شیفتهای فوقالعاده کاری و به طور شبانهروزی در خدمت مسافران نوروزی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها