در آستانه ورود به چهارمین سال تجاوز عربستان و ائتلاف عربی ـ آمریکایی به یمن روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از یک مقام سعودی نوشت: آل سعود در حمله سه ساله به یمن تاکنون بیش از 120 میلیارد دلار هزینه کرده است. به نوشته این روزنامه جنگ یمن پیامدهای زیادی برای عربستان داشته است، جنگی که ریاض هنوز به اهداف خود نرسیده و این در حالی است که نتیجه این جنگ به کشته شدن هزاران غیرنظامی و قحطی و گرسنگی میلیون‌ها یمنی و شیوع بیماری وبا در این کشور منجر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۱۳

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار است هفته آینده به آمریکا سفر کند . به گفته ناظران، سیاست خارجی بن سلمان تاکنون با چندین ماجراجویی همراه بوده که برجسته ترین آنها جنگ یمن است . فایننشال تایمز در ادامه با طرح این سوال که بن سلمان با اجرای سیاستهای خود عربستان را به کجا میبرد، نوشت: این سیاستها به ریشههای پادشاهی عربستان ضربه میزند.

به نظر میرسد عربستان سعودی کاملا متقاعد شده، جنگ در یمن دستاوردی برایش نخواهد داشت، از همین رو به دنبال راهحل سیاسی برای نجات از تنگنایی است که خسارتهای سنگین جانی و مالی در پی داشته و وجهه آن را در سطح بینالمللی خدشه دار ساخته و علاوه بر این، اوضاع انسانی اسفباری را در یمن به بار آورده است.

شورای امنیت چند روز پیش با صدور بیانیهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان را به پایان فوری محاصره تمام بنادر یمن و گشودن فرودگاه صنعا در برابر کمکهای بشردوستانه فراخواند . این بیانیه پیام
هشدارآمیزی به عربستان بود مبنی بر اینکه در شرایطی که رنج و مشکلات حاصل از جنگ به نقطه غیرقابل تحملی رسیده و بیش از 22 میلیون یمنی زیر خط فقر هستند، جنگ باید پایان یابد.

روزگذشته خبرنگار شبکه العالم اعلام کرد یک خودروی حامل 14 مزدور آل سعود با استفاده از بمب در شمال پایگاه خالد در بخش موزع در غرب تعز یمن منهدم شد و تمام سرنشینان آن به هلاکت رسیدند. همچنین یک خودروی ارتش آل سعود نیز با آتش سلاح 50 میلیمتری در گذرگاه علب در عسیر یمن و یک خودروی دیگر این ارتش در پایگاه الشبکه در نجران با آتش تیربار یمن واژگون شد.

عربستان سعودی به همراه ائتلاف خود ساخته از چهار سال پیش جنگی تجاوزگرانه را علیه مردم مظلوم یمن به راه انداخت . بهانه ریاض برای شروع این جنگ کمک به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور بود. خبرهایی اخیرا منتشر شد که منصور هادی وضعیتی شبیه سعد الحریری در ریاض پیدا کرده و تحت یک اقامت اجباری است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها