قربانی جیسون استاتام، ناجی او می‌شود

جیسون استاتام با پروژه‌ای همکاری می‌کند، که صنعت سینما بیش از 20 سال است در پی تولید و ساخت آن است. شرکت مستقل فیلمسازی اس تی ایکس با اعلام خبر تولید «بازی قاتل»، از حضور استاتام در نقش اصلی آن خبر داد. دی جی کاروسو برای کارگردانی این درام اکشن و دلهره‌آور انتخاب شده است. اس تی ایکس این روزها به دنبال یکی از کمپانی‌های بزرگ سینمایی است تا با کمک مالی آن بتواند به پروژه قدیمی خود رنگ واقعیت بدهد. برای ساخت این فیلم، هزینه تولید 80 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است. فیلمنامه بازی قاتل، 21 ‌سال قبل نوشته شد. با آن که در آن زمان استقبال زیادی از این فیلمنامه شد، اما هیچ کمپانی فیلمسازی و تهیه‌کننده معروفی جرات تولید آن را پیدا نکرد! این فیلمنامه با نگاهی به نوول نه‌چندان معروف جی بونانسینگا نوشته شده بود. ظاهرا یکی از دلایل اصلی بی‌توجهی به فیلمنامه، اجتناب تهیه‌کنندگان از رویارویی با وراث نویسنده بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۰۹

خط اصلی داستان بازی قاتل درباره آدمکش کهنهکاری است که خودش مورد تهدید مرگ قرار میگیرد. این در حالی است که یک بیماری مهلک و ناشناس هم به جان او افتاده است. مرد آدمکش بهخاطر درد زیاد ناشی از بیماری، خود را از انظار عمومی مخفی و دست از کار میکشد. اما یک ماموریت تازه، او را با چالشی بزرگ روبهرو میکند. قربانی جدید آدمکش (که باید سریعا ترور شود) کسی است که نسخه شفای او را در دست دارد. این موضوع او را بر سر دوراهی قرار میدهد. از یک سو، باید ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد و از سوی دیگر، اجرای دقیق ماموریت به معنی از بین رفتن تنها شانس او برای زنده ماندن است.

نوول بازی قاتل در سال 1997 روی پیشخوان کتابفروشیها قرار گرفت. نکته عجیب این است که این نوول با وجود تازگیهایی که در خود داشت، چندان مورد توجه منتقدان ادبی قرار نگرفت. طی این سالها، کمپانیهایی مثل برادران وارنر، پارامونت و شرکت نیولاین تلاش کردند نسخه سینمایی این داستان را تهیه کنند. حتی یک بار شنیده شد کلید فیلمبرداری فیلم با بازی مایکل کیتون و وزلی اسنایپس در دو نقش اصلی، زده خواهد شد. فیلمسازان زیادی هم برای کارگردانی فیلم نامزد شدند. از بین آنها میتوان به نامهایی مثل آلکس پرویاس، جان وو، پیتوف، روپرت ونگرایت، رنی هارلین و سایمن کرین اشاره کرد. سایمن کینبرگ قبل از این که برای نوشتن فیلمنامههای مجموعه اکشن و کمیکاستریپی «مردان ایکس» برود، فیلمنامه بازی قاتل را نوشت.

تهیهکنندگان فیلم میگویند تیم دو نفره جیسون استاتام و کاروسو، فیلمی جذاب و تماشایی را در معرض دید تماشاگران قرار خواهد داد. کاروسو قبل از این شیا لابوف را در دو فیلم دلهرهآور و اکشن پرفروش «اضطراب» (به تهیهکنندگی استیون اسپیلبرگ) و «چشم عقاب» کارگردانی کرده است. او سابقه همکاری با یکی از قسمتهای مجموعه اکشن «سه ایکس» وین دیزل را هم در کارنامه کاریاش دارد.

اهل فن عقیده دارند بازی استاتام در بازی قاتل، شروع تازهای در کارنامه هنریاش خواهد بود. این اکشن دلهرهآور، او را با چهره و کاراکتر جدیدی به تماشاگران معرفی خواهد کرد. تماشاگران سینما تا به حال این قهرمان اتومبیلرانی را در یکسری نقش اکشن تکراری دیدهاند. در این فیلمها، او معمولا آدمی خشن با قابلیت بالای اتومبیلرانی بوده است. صنعت سینما در قسمت هشتم مجموعه اکشن «سریع و آتشی» سعی کرد چهره متفاوتی از او ارائه دهد. استاتام که در ابتدای ورود به داستان فیلم، کاراکتری منفی داشت، با جلو رفتن داستان و ماجراها تبدیل به آدمی مثبت شد! تهیهکنندگان بازی قاتل هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری تعیین و اعلام نکردهاند. اما شنیده میشود کلید فیلمبرداری، اواخر فصل بهار سال جاری میلادی زده خواهد شد. تا آن زمان، بازیگر نقش مقابل استاتام هم انتخاب خواهد شد.

کیکاووس زیاری

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها