دولت آمریکا قصد دارد یک هیات بلندپایه را برای مذاکره درباره همکاری دفاعی با کشورهای نفتخیز خاورمیانه به این منطقه اعزام کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۹

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری بلومبرگ ، یک هیات بلندپایه آمریکایی هفته آینده به کشورهای نفتخیز خاورمیانه سفر خواهد کرد تا درباره چگونگی حمایت بهتر از این کشورها درباره آنچه "حملات موشکی ایران" خوانده شده است ، با مقامات این کشورها گفتگو کند.
وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد جان هیلن ، معاون وزیر امورخارجه آمریکا و پیتر رادمن ، معاون وزیر دفاع این کشور و دیگر مقامات عالیرتبه شورای امنیت ملی در کاخ سفید ، وزارت امورخارجه و دفاع ، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا و مقامات ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است روز 15 اکتبر از عمان ، امارات متحده عربی و بحرین دیدار کنند.
بر اساس این گزارش، مسئولان آمریکایی مدعی هستند کشورهای عربی بصورت محرمانه نگرانی خود را از آنچه این گزارش "سخنان و اقدامات تند" محمود احمدینژاد رئیس جمهور ایران نامیده است، ابراز کردهاند. حمایت کامل ایران از حزب الله در زمان جنگ با اسرائیل باعث شده است رهبران عربی نگران حفظ ثبات در کشورهای خود شوند.
به گفته یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا که نامی از وی برده نشده است، در این دیدار قرار است درباره حجم تجهیزات دفاعی ساخت آمریکا در برابر حملات موشکی زمینی و دریایی ایران و نیز دیگر لوازم مذاکره شود.
به گفته یکی دیگر از مسئولان وزارت دفاع این کشور، از سیستمهای مورد علاقه کشورهای عربی میتوان به سیستم دفاع هوایی با موشکهای هدایت شوند PAC-3 اشاره کرد که در زمان جنگ خلیج فارس در سال 1991 نیز مورد استفاده قرار گرفت.
وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در بیانیهای اعلام کرده بود هدف از این دیدار "گسترش امنیت منطقهای، مبارزه با گسترش تسلیحات هستهای و همکاری دفاعی با برخی از قدیمیترین دوستان و متحدان آمریکا است".
بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت دفاع و رادمن و هیلن در هفتههای اخیر با بندر بن سلطان، رئیس سازمان امنیت ملی عربستان سعودی و صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و مسئولان قطری دیدار و درباره مشارکتهای امنیتی ممکن گفتگو کردهاند.
به گفته یکی از مسئولان عالی رتبه آمریکا، هدف اصلی دیدارهای دفاعی این هفته دادن اطمینان به کشورهای خلیج فارس درباره آن است که واشنگتن از آنها حمایت خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها