دکتر حسین کرمی، ارولوژیست درخصوص عفونت‌های کلیوی اظهار کرد: علت عفونت کلیه، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار است که باکتری با حمله به سلول‌های کلیه باعث التهاب کلیه‌ها و تخریب عملکرد آن می‌‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۳۹

وی در خصوص راههای حمله باکتری به کلیهها گفت: این باکتریها از طریق خون، از راه انتشار به ارگانهای آلوده از قبیل آبسه و عفونتهای دور کلیه و از مسیر ادراری که باکتری از سوراخ مجرای ادرار وارد مجرا و مثانه و سپس به کلیهها میرسد که این راه شایعترین مسیر درگیری کلیهها و عفونت است. دکتر کرمی در مورد افرادی که بیشتر در خطر عفونت کلیه از طریق سوراخ مجرای ادراری هستند، گفت: کودکان دارای برگشت ادراری، که در این افراد به علت برگشت ادراری از مثانه به کلیهها، ادرار عفونی باکتری را به کلیهها رسانده و باعث عفونت کلیه و آسیب به آن می‌‌شود؛ امروزه شایعترین علت از کار افتادن کلیه و آسیب کلیههای اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه یا ریفلاکس و عفونت کلیه ثانویه به این برگشت ادراری است.

وی ادامه داد: تب بالای 39 درجه، لرز شدید و درد پهلو از جمله علائم و نشانههای عفونت حاد کلیهها است. وی در خصوص سایر علائم عفونت کلیهها توضیح داد: تغییر رنگ و کدر شدن ادرار، بدبو شدن ادرار، تکرر ادراری، سوزش ادرار و خون در ادرار از دیگر علائم عفونتهای کلیوی بهشمار میرود. در بچهها و نوزادان علاوه بر علائم فوق، بیحالی و شیر نخوردن هم میتواند از علائم عفونت کلیه باشد؛ در سنین پابین و در بچهها کاهش وزن و عدم رشد میتواند نشانه عفونت کلیه باشد./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها