انتقاد شمشیر باز المپیکی از مسئولان ورزش

همه چیز فقط فوتبال نیست از ما هم حمایت شود

مجتبی عابدینی و حرف‌هایی که بوی انتقاد هم می‌دهد. البته او و دوستانش که شمشیربازی ایران را به جایی رسانده اند که خیلی از ابرقدرت‌ها سر تعظیم مقابل‌شان فرود می‌آورند، شاید حق داشته باشند. همین که بدون امکانات تمرین کردن و بدون پشتوانه‌سازی مدال نقره و طلا می‌گیرند باید برایشان ارزش زیادی قائل شد. عابدینی با اشاره به مدال نقره‌ رقابت‌های جهانی در این باره می‌گوید: «این کمترین حق ما از رقابت‌های جهانی بود. الان حرف بزنیم می‌گویند دارند غر می‌زنند. اما در این یک‌سال و برای به دست آوردن این مدال‌ها از زندگی‌مان زدیم. از زن و بچه‌هایمان زدیم. ما هدف داشتیم و آن موفقیت شمشیر‌بازی ایران بود نه چیز دیگری. حالا هم اتفاقی نیفتاده و این حداقل برای خود ما ارزشمند است.»
کد خبر: ۱۱۲۸۶۷۳

از او سوال کردیم که از چه ناراحت است که عابدینی ادامه داد: «من خیلی سعی کردهام تا زیاد درباره مسائل حاشیهای حرف نزنم. اما واقعا حق شمشیربازی داده نمیشود. ما کشورهایی را شکست دادهایم که با امکاناتی خوب سالها و سالها تمرین میکنند. اما ما گاهی سالن اختصاصی هم نداریم که بخواهیم تمرین کنیم. نمی دانم چه روزی اینها میخواهد درست شود. البته انگار تا زمانی که ما شمشیر میزنیم خبری نخواهد شد.»

عابدینی در ادامه انتقادهایش گفت: «واقعا یک سالن برای هر رشته شمشیربازی کوچکترین توقعی است که ما از مسئولان داریم. وقتی مدال میگیریم و به سکوهای جهانی میرسیم خب حداقل یک سالن به ما بدهید. آیا این خواسته زیادی است؟ اسپانسر نداریم و مشکلات آنقدر زیاد است که بخواهم حرف بزنم یک کتاب میشود. اما به مسئولان آخرین حرفم را بزنم. ورزش ما فقط فوتبال نیست. باور کنید ما علاقهمند به شمشیربازی هم داریم. هستند کسانی که دوست دارند به سمت این رشته بیایند، اما وقتی ما را میبینند پشیمان میشوند. ما در رشتهای که هیچکسی فکرش را نمیکرد مدال جهانی داریم. مدالی که خیلی از رشتهها ندارند. ما پرچم ایران را بالا بردهایم و حالا کمترین انتظارمان این است که حمایت شویم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها