جعبه‌سیاه هواپیمای ای.تی.آر 72 در فرانسه بازخوانی شده و بزودی علت سقوط هواپیما اعلام خواهد شد .
کد خبر: ۱۱۲۸۴۳۱

حسن رضاییفر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر دو جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر 72 در فرانسه با موفقیت بازخوانی شد و مشغول مرتب کردن اطلاعات هستیم. هنوز علت سقوط، قطعی نشده و دو کشور باید توافق کنند و مابین نمایندگان دو کشور جلسات ادامه دارد.

این در حالی است که عباس نیکنژاد، معاون بیمه ایران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طبق بررسیهای انجام شده توسط کارشناسان بیمه، خسارت هواپیمای آی.تی.آر 72 حدود 29 میلیارد تومان است. کارشناسان بیمه ایران در بررسیهای خود 13میلیاردتومان خسارت برای هواپیما و حدود 16 میلیارد تومان نیز برای 66 جانباخته سانحه هوایی تهران ـ یاسوج برآورد کردهاند. هنوز شرکت آسمان هیچگونه اعلام خسارتی نکرده است و شرکت بیمه ایران برای پرداخت خسارات آمادگی کامل دارد.

همچنین کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هویت بافتهای انسانی مجزای جانباختگان ای.تی.آر 72 به پزشکی قانونی مشخص شده اما واقعیت امر چیزی نبود که بتوان به خانوادهها تحویل داد. چون مواردی را باید اعلام کرد که قابل تحویل باشندخیلی از بافتهای اصلی پیکرها هنوز پیدا نشده که به پزشکی قانونی منتقل شود.هویت پیکر هشت نفر از جانباختگان تائید شده است.

هواپیمایی ای.تی.آر شرکت آسمان، روز 29 بهمن امسال در ارتفاعات دنا سقوط کرد و 66 سرنشین آن جان باختند.

جانشین ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم دیروز گفت: اجساد 24 نفر از جانباختگان حادثه هواپیمای تهران ـ یاسوج هنوز پیدا نشده است و با توجه به این که در منطقه محل حادثه ارتفاع برف به 5/2 متر میرسد عملیات جستوجو در زیر برفها ادامه دارد . عزیز فیلی عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که تاکنون برای یافتن پیکر قربانیان حادثه هواپیمای تهران ـ یاسوج انجام شده است، هشت جسد که در وضعیت کاملی بودند توسط پزشکی قانونی شناسایی و تحویل خانوادههای داغدارشان شد .

وی بیان کرد: از هشت پیکر شناسایی شده سه نفر اهل استان کهگیلویه و بویراحمد و پنج نفر نیز اهل استانهای تهران، البرز و مازندران بودهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها