اولین روز کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا واسرائیل (آیپک) درحالی یکشنبه شب در واشنگتن آمریکا برگزار شد که معترضان این نشست، شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها و علیه آیپک سر دادند. همزمان با این کنفرانس بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر خواهد کرد و بجز سخنرانی در نشست آیپک قرار است با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز دیدار داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۶۱

تارنمای شبکه الجزیره در اینباره گزارش کرد: روز یکشنبه حدود 500 نفر در محل برگزاری کنفرانس آیپک در اعتراض به برگزاری این رویداد، شعار «آیپک باید برود» را سر دادند. معترضان در حمایت از فلسطینیها نیز شعار سر دادند. این کنفرانس که تا سهشنبه در واشنگتن ادامه دارد، یک کنفرانس سیاسی است که لابیگرایان طرفدار رژیم صهیونیستی و قانونگذاران آمریکایی در مورد سیاست پیشروی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی گفتوگو میکنند.هدف اصلی این نشست، جلب حمایت بیشترآمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصههای مختلف است و گفته میشود یکی از موضوعات اصلی کنفرانس امسال، بحث درباره ایران خواهد بود. در تارنمای این کمیته نیز تدوین یک استراتژی جامع درباره ایران بهعنوان یکی از محورهای اصلی کنفرانس معرفی شده است.

بنیامین نتانیاهو برای مشارکت در نشست ایپک و گفتوگو با رئیسجمهور آمریکا در سفری پنج روزه یکشنبه وارد آمریکا شد. به نوشته یدیعوت آحرونوت نتانیاهو قرار است در این نشست پیرامون توافق هستهای با ایران، تهدیدات ایران در مرزهای فلسطین اشغالی، پرونده سوریه و مسأله صلح سخنرانی کند. منابع اسرائیلی همچنین میگویند نتانیاهو تمایل دارد در سفر خود به آمریکا از مقامات این کشور مطمئن شود این رژیم تا کجا میتواند مواضع خود را علیه ایران تشدید کند. سفر نتانیاهو به آمریکا دو ماه پس از تصمیم ترامپ در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تلآویو به قدس انجام میشود؛ تصمیمی که با انتقادات شدید جهان اسلام روبهرو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها