زوجی شیاد که با تاسیس شرکتی و به بهانه پرداخت وام کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند، هنگام تغییر آخرین مخفیگاه خود دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۹۰

به گزارش جامجم، در پی شکایتهای مشابه از شرکتی تحت عنوان شرکت «مشاوران کلید مهر» و تشکیل پروندهای با موضوع کلاهبرداری، موضوع در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسی اظهارات و شکایت مالباختگان نشان داد زن و شوهری تحت پوشش شرکتی تحت عنوان مشاوران کلید مهر و تأسیس دفتر شرکت در منطقه پونک، مجتمع تجاری و اداری بوستان، اقدام به انتشار آگهی با موضوع پرداخت وام در روزنامههای کثیرالانتشار کرده بودند. آنها در ادامه با سوءاستفاده از ضمانتنامههای ارائه شده از سوی متقاضیان اقدام به دریافت مبالغ چند ده میلیون تومانی از شعب بانکی کرده و سپس از محل شرکت متواری شده بودند .

یکی از مالباختگان در این خصوص به کارآگاهان گفت: به دلیل مشکلات شدید مالی و نداشتن ضامن معتبر، از طریق آگهی روزنامه با شرکت مشاوران کلید مهر که متعلق به شخصی به نام رضاست، آشنا شدم. پس از مراجعه به دفتر شرکت در منطقه پونک با ارائه سند مالکیت واحد مسکونی خود اقدام به دریافت وام 50 میلیون تومانی کردم و قرار شد سند خانهام به عنوان ضمانت، تا زمان تسویه کامل وام در اختیار شرکت باشد. پس از تسویه وام متوجه شدم رضا با استفاده از سند مالکیت من وام 150 میلیون تومانی دریافت کرده و متواری شده است .

کارآگاهان در بررسی سوابق شرکت مشاوران کلید مهر پی بردند متهمان با تأسیس این شرکت کاغذی و با ثبت شرکت و بدون اخذ هرگونه مجوز قانونی از بانک مرکزی برای انجام فعالیت مالی در خصوص پرداخت تسهیلات اقدام به انتشار آگهی در روزنامههای کثیرالانتشار و دریافت وامهای بانکی با استفاده از اسناد قانونی متعلق به افراد غیر کردهاند. همچنین در بررسی حسابهای بانکی متعلق به رضا که از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است و آخرین بار در سال 1394 از زندان آزاد شده، مشخص شد او و همسرش پیش از متواری شدن تمام پولها را از حسابهای بانکی خود برداشت کردهاند.

متهمان پرونده پس از متواری شدن از مخفیگاهشان در منطقه پونک و با اطلاع از شکایت مالباختگان و تحت تعقیب قرار داشتن از سوی پلیس آگاهی، زندگی مخفیانهای را آغاز کرده و هر بار در کمترین زمان ممکن مخفیگاه شان را تغییر میدادند . با وجود این شرایط، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه این زن و شوهر کلاهبردار در شهرک شهید باقری شده و صبح دهم اسفند و در شرایطی که قصد داشتند در همین روز مخفیگاهشان را تغییر دهند، آنها را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ
منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقیپور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در حال حاضر تعدادی از مالباختگان شناسایی و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده اند . از دیگر شکات و مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از سوی شرکت مشاوران کلید مهر مورد کلاهبرداری قرار گرفتهاند دعوت میشود برای پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها