مشکلات تنفسی و سرفه اغلب در فصول سرد سال شایع است که اغلب با افزایش اخلاط و بلغم همراه است. بلغم ماده غلیظی است که توسط غشای مخاطی دستگاه تنفسی ترشح می‌شود و با عفونت مقابله می‌کند. افزایش بلغم معمولا با مواردی مانند ضعف، تب و آبریزش بینی همراه می‌شود. برای رها شدن از شر خلط و بلغم اضافی می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:
کد خبر: ۱۱۲۷۰۶۰

آبرسانی کافی به بدن: مطمئن شوید مایعات کافی دریافت میکنید. مایعات گرم بسیار مؤثرتر از مایعات سرد است و از جریان یافتن مخاط جلوگیری میکند. نوشیدن چای، آبگرم و حتی سوپ داغ حس بهتری به شما خواهد داد.

عسل و لیمو: هردوی این مواد برای سلامت بسیار مفید است. لیمو با داشتن مقادیر زیاد ویتامین C از تراکم خلط جلوگیری و به تقویت سیستم ایمنی کمک میکند. کاری که باید انجام دهید این است که یک یا دو قاشق غذاخوری عسل را با چند قاشق آب لیمو مخلوط کرده و دستکم سه بار در روز آن را مصرف کنید.

دمنوش زنجبیل: دمنوش زنجبیل بیشتر از آنچه فکر میکنید موثر است؛ چراکه
ضد احتقان بسیار مفید است و سینه و گلو را تسکین میدهد. نوشیدن دمنوش زنجبیل شیوه درمانی موثری است که به خشک شدن اخلاط کمک میکند. برای تهیه این نوشیدنی ابتدا پوست زنجبیل را گرفته و آن را به شکل ورقههای بسیار نازک برش دهید. این ورقهها را در ظرف آبی که جوش آمده، بریزید و 15 تا 20 دقیقه آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. دمنوش شما پس از صاف کردن قابل استفاده است.

زردچوبه: زردچوبه حاوی مادهای به نام کورکومین است که یک ضدباکتری قوی محسوب میشود. یک یا دو قاشق چایخوری زردچوبه را در یک لیوان آبگرم بریزید. میتوانید برای بهتر شدن طعم، آن را همراه با شیر میل کنید.

مرطوب کردن هوا: مرطوب کردن هوای محیط تاثیری شگفتانگیز در بهبود شما خواهد داشت. در صورتی که از دستگاههای مرطوبکننده هوا استفاده نمیکنید یک ظرف آب را روی وسایل گرمایشی خود قرار دهید.

سرکه سیب: سرکه سیب یکی از بهترین مواد ضد باکتری است. این خاصیت سرکه سیب میتواند برای جلوگیری از تولید بلغم زیاد در بدن مورد استفاده قرار بگیرد و بعلاوه به حفظ PH متعادل در بدن نیز کمک کند.

منبع: awarenessact.com

مترجم: یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها