استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهتر است بخشی از امور احیای دریاچه ارومیه با تمام اختیارات، به سمن‌ها و گروه‌های مردمی سپرده شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۲۱

مجید خدابخش در هفتمین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه، توجه به بعد فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه را ضروری دانست و افزود: باید بتوانیم که از ظرفیت دانشگاهیان، علما، روحانیان و مردم محلی در جهت احیای دریاچه ارومیه استفاده کنیم، چراکه مشارکت آنان در پیشبرد برنامهها و طرحها میتواند راهگشا باشد. وی با بیان این که الگوسازی فرهنگی مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امام جمعه تبریز در خطبههای خود به این موضوع میپردازد و البته مشارکت و همراهی دیگر فعالان در عرصه فرهنگی و اطلاعرسانی در خصوص وضعیت آب استان میتواند بسیار اثر گذار باشد.

به گفته وی، به حوزه کشاورزی هم باید ورود جدی شده و تمام برنامهریزیها و اقدامات به طور هدفمند انجام شود. سخنان استاندار آذربایجان شرقی درخصوص توجه به دریاچه ارومیه درحالی مطرح شد که دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی از کاهش سطح تراز این دریاچه خبر داد و در خصوص آخرین وضعیت تراز سطح آب دریاچه ارومیه، گفت: تراز سطح آب در نهم اسفند سال جاری به میزان 55/1270 متر بوده که سال گذشته در چنین روزی این میزان 62/1270 متر محاسبه شده بود که نشانگر کاهش 07/0متر تراز سطح آب است.

خلیل ساعی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به افزایش درجه حرارت دما، افزود به دلیل افزایش دمای محیط و بالابودن میزان تبخیر، تراز سطح آب دریاچه کاهش داشته که بارشهای اخیر تا حدودی این کاهش را جبران کرده است که با این حال این مقدار رقم قابل توجهی نیست. به گفته وی، بارشهای پیش روی فصل بهار نیز میتواند در جبران این مقدار موثر باشد که به دنبال افزایش دما و بالارفتن میزان تبخیر، امکان دارد که در میزان تراز سطح آب اثر گذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها