قرار است هنرمندان شیرازی در سریال مفاخر ایرانی نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۲۲

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استانها، دکتر علی دارابی در مراسم آغاز ساخت سریال مفاخر ایران در شیراز گفت: آثار حافظ و سعدی زمینهساز گفتوگو با جهان و نشان از صلح و دوستی ایرانیان است.

وی ادامه داد: آثار تمدنی کشور ما در تبادل، تعامل و ارتباطات جهانی که گفتوگو نقش ایفا میکند، پشتوانهای قوی و غنی است. ما مفتخریم دیوان حافظ، بوستان و گلستان سعدی جزو صد اثر برتر جهان است. ما در خانه، کنار قرآن کریم و مفاتیح الجنان، بوستان و گلستان و دیوان حافظ داریم و به این افتخارات میبالیم و این داشتههای ماست.

معاون امور استانهای رسانه ملی گفت: امروز بسیاری از صاحبنظران جهانی از جمله گوته با افتخار گفتهاند متاثر از سعدی و حافظ هستند و اگر ما به دنبال بازسازی گذشتهمان هستیم باید به سراغ آثار بزرگان برویم. رئیسجمهور فرانسه به احترام سعدی، نام او را بر فرزندان خود و به تاریخ و ادبیات ایران زمین احترام میگذارد.

وی افزود: اگر بهدنبال حفظ آثار فارسی و حفظ تمدن ایران و اسلام هستیم باید به آثار حافظ و سعدی و خواجوی کرمانی اهتمام بورزیم.

دارابی عنوان کرد: اگر بهدنبال ارائه تصویری شفاف و روشن از گفتوگو و مدارا و صلح جویی ایرانیان به جهانیان هستیم، باید به آثار سعدی و حافظ رجوع کنیم. اگر چه امروز در شیراز شاهد افتتاح کار سه خورشید هستیم، قهرمان کردستان سلطان سنجر، قهرمان بختیاریها بیبی مریم و فرزندش شیرعلی مردان، حماسه عشایر عرب غیور ایران در برابر تجاوز انگلیس در خوزستان، در مراکز استانهای مختلف در حال تولید و ساخت است، اما تفاوت این مجموعه از آن جهت است که ما برای نخستینبار در عرصه فرهنگ و هنر وارد شدهایم.

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که حقمان را به آنچه استان فارس و شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ایران ادا کنیم. استادان و هنرمندان فارس نقش اول را در خلق، تولید و ساخت اثر خواهند داشت. تمام تلاش ما و همکاران در صدا و سیما و مرکز فارس بر این است که از بهترین، نامآورترین و مجربترین عوامل و عناصر در حوزه کارگردان، تولید و بازی برای این کار استفاده و در تراز جهانی تولید شود. امیدوارم با عوامل در نظر گرفته شده، کاری فاخر و ارزشمند ـ که تصویری از توانمندی، قابلیت، ارزشهای ایرانی و فرهنگ و تمدن ایران را در قالب تصویر،نمایش، فیلم سینمایی و مجموعه سریال این سه بزرگ نمایش میدهد ـ به جهانیان ارائه دهیم تا جهان به احترام ایران بایستد و کلاه از سر بردارد.

این سریال 90 قسمتی با هدف معرفی سابقه تمدنی و چهرههای شاخص سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی در مدت پنج تا هفت سال ساخته میشود.

تفاهم نامه ساخت این سریال به امضای سهرابی، مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس و نماینده سید محمد صدر هاشمی نژاد، سرمایهگذار این سریال رسید. در این مراسم از تمبر سریال مفاخر ایران رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها