رئیس هیات‌مدیره اتحادیه صیادی‌های چابهار و کنارک گفت: حمله‌های متعدد دزدان دریایی به لنج‌های فراساحل ایران، صنعت لنج و لنج‌سازی را ورشکسته کرده و موجب بیکاری هزاران نفر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۱۴

به گزارش ایسنا، ناخدا علیم افشار اظهار کرد: دزدی دریایی در دهه اخیر بهویژه در دو سه سال گذشته موجب ورشکستی صنعت لنج سازی بهویژه در چابهار و کنارک شده است.

وی افزود: بسیاری از مالکان لنج چابهار و کنارک زمانی که صیادان لنجهایشان اسیر دزدان دریایی میشوند، باید مبالغ بسیار بالا از 60 تا 100 هزار دلار برای آزادی صیادان و لنج به دزدان دریایی پرداخت کنند و اگر این پول را نداشته باشند، دزدان لنجها را به نشانه انتقام به صخره میکوبند و غرق میکنند؛ دربسیاری از موارد هم چون ما ارتباط مستقیمی با دولت و یا دزدان دریایی سومالی نداریم زمانی که ما پول را به واسطهها پرداخت میکنیم تا به دزدان دریایی تحویل دهند آنها پول را به جیب میزنند و به دزدان پرداخت نمیکنند.

وی خاطرنشان میکند: صنعت لنج و لنجسازی در چابهار و کنارک در چند سال اخیر پس از دزدیهای متعدد دزدان دریایی سومالی ورشکسته شده و به دلیل ریسک بالا دیگرکسی بهدنبال خرید لنج نیست و همین موجب بیکاری هزاران صیاد و کارگر لنج سازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها