امیرعبداللهیان در نشست خبری جشنواره ساعت شنی تشریح کرد:

توطئه‌های صهیونیستی در دوران پساداعش

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان این‌که صهیونیست‌ها فاجعه‌ انسانی در غوطه شرقی به‌ راه انداخته‌اند، گفت: ایران اجازه نمی‌دهد صهیونیست‌ها امنیت غرب آسیا را به بازی بگیرند.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۶۹

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری اولین جشنواره بینالمللی «ساعت شنی» که از سوی سازمان فضای مجازی سراج در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه این جشنواره به همت نهادها و مردمنهادهای مختلف حامی فلسطین شروع به کار میکند، تحولات منطقه و نظام بینالملل را موجب تقویت انگیزه برای برگزاری این جشنواره خواند و گفت: دوران پساداعش در عراق و سوریه دورانی جدید و با روند شتابان و پیچیده و با دایرهای گستردهتر از سالهای قبل است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی میکوشد در دوران پسا داعش اهداف شوم خود را از طریق مثلث شوم ریاض، تلاویو و واشنگتن در حوزه بیداری اسلامی و غرب آسیا محقق کند، گفت: این مثلث بهصورت علنی برخی برنامههای خود را دنبال میکند.

امیرعبداللهیان با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی در زمان اشغال بخشهایی از عراق و سوریه بهطور علنی در کنار گروههای تروریستی تکفیری قرار گرفت، گفت: نمونه آن اینکه در شرایطی که آتشبس حاکم شده است رژیم صهیونیستی با بهکارگیری گروه تروریستی جبهةالنصره بار دیگر در روزهای اخیر فاجعهای انسانی را در غوطه شرقی به راه انداخته و این به آن معناست که این رژیم میخواهد منطقه را بیثبات نگه دارد و از هیچ امکانی برای بحرانآفرینی در منطقه کوتاهی نمیکند، اما جمهوری اسلامی ایران اجازه نمیدهد رژیم صهیونیستی امنیت غرب آسیا را به بازی بگیرد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و متحدانش با عنوان پیروز در جنگ علیه تروریسم اجازه نمیدهند رژیم صهیونیستی به بحران افکنی ادامه داده و اقداماتی مشابه ترور دانشمندان هستهای را با کمک مثلث شوم ریاض، تلاویو و واشنگتن تکرار کند و جشنواره ساعت شنی، نماد آغاز شمارش معکوس رژیم صهیونیستی است.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره اقدامات صورت گرفته درباره تحقق سخن مقام معظم رهبری در مورد نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده، اظهار کرد: یکی از کارهایی که جمهوری اسلامی ایران در هر چهار یا پنج سال انجام میدهد برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین است و در چارچوب آن که در هر دوره هم با سخنرانی و حضور مقام معظم رهبری همراه است راجع به چگونگی حمایت از انتفاضه با نگاه حمایت از امنیت منطقه و تأمین حداکثری امنیت و منافع ملی صحبت میشود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا درخصوص تحقق نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده برنامه دارد اما اینکه این برنامهها را میتواند رسانهای اعلام کند یا نه قطعا نمیتواند اعلام کند.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: عربستان سعودی در درگیری و جنگ با یمن صرفا خودش تصمیم نگرفت بلکه این کشور در یک بازی صهیونیستی و آمریکایی گرفتار شد که نتیجه نهایی آن میتواند تجزیه عربستان سعودی در سالهای آینده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها