در هفته‌های اخیر بحث خانه هنرمندان و نام‌آوران ایرانی (چه آنها که در قید حیات نیستند و چه آنها که هنوز نفس گرم و حقشان جاری است)، خبرساز شده است. خانه برخی مثل نیما یوشیج در کش و قوس خروج از ثبت ملی و ورود دوباره به این فهرست بود و خانه سیمین و جلال در حال تعمیر و خانه برخی هم در دست تخریب.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۳۸

تازه ترین خبر که اتفاقا خبر خوشی هم هست، مربوط میشود به خانه هوشنگ ابتهاج و گلچین گیلانی در رشت که عضو شورای شهر رشت از تصویب طرح دوفوریتی خرید این دو خانه خبر داده است. این خبر پس از آن رسانهای شد که خبرهایی درباره احتمال تخریب خانه پدری هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) در زادگاه شاعر انتشار یافت. پس از آن بود که رضا رسولی، عضو شورای شهر رشت از تصویب طرحی خبر داد که الزام شهرداری رشت به خرید خانه زادگاه هوشنگ ابتهاج و گلچین گیلانی در محله استادسرا و تبدیل آن به «بنیاد شعر و غزل سایه» را در پی خواهد داشت.

فرهام زاهد، دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این باره گفت: طرح خرید خانه ابتهاج با شرط بررسی اینکه به لحاظ ثبتی، خانه متعلق به استاد ابتهاج باشد، صورت میگیرد. وی با اظهار امیدواری از انجام این کار در سال 97 تاکید کرد ما میدانیم که این خانه با قدمت بیش از 120 سال، خانه پدری استاد ابتهاج است، اما به لحاظ قانونی باید مسیری را طی کنیم و صحت و سقم این بحث تائید شود و خرید
صورت بگیرد.

در همین زمینه رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان گیلان گفت: اطلاعاتی درباره پیشینه این خانه براساس مستنداتی که در سازمان ثبت اسناد استان وجود داشت، پیدا شده که آنها را به سازمان مرکزی ثبت آثار تاریخی در تهران فرستادهایم و بخشهای مربوط به استان انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها