خداحافظی کارلوس کی‌روش جدی‌تر شد

رقابت شفر و برانکو برای نیمکت تیم ملی

کارلوس کی‌روش بعد از حضور در ورک شاپ جام جهانی، در مسیر بازگشت به تهران با رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان در دبی دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این فدراسیون در تلاش است تا سرمربی ایران را بعد از جام جهانی روسیه جذب تیم خود کند. آنها از ماه گذشته به کی‌روش پیغام‌هایی دادند و خواهان امضای قرارداد با این مربی شدند.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۸

ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل و روسیه با ازبکستان همگروه بود که از مجموع چهار بازی، سه بار برنده شد و یک بار در آزادی شکست خورد. فدراسیون فوتبال این کشور علاقه زیادی به کار با کیروش دارد و گویا مذاکرات دورادور آنها هم نتیجه بخش بوده و قرار است در دبی مذاکرات رودررو داشته باشند. گویا رئیس فدراسیون ازبکستان با تمام درخواستهای کارلوس کیروش برای امضای قرارداد موافقت کرده است. از سویی فدراسیون فوتبال ایران هم علاقهای به ادامه همکاری با کارلوس ندارد و به این ترتیب بعد از جام جهانی روسیه، شانسی برای ادامه همکاری بین دو طرف وجود ندارد.

خواسته افکار عمومی این است که بعد از کارلوس کیروش، مربیای در حد او به نیمکت تیم ملی ایران برسد ولی بعید به نظر میرسد این اتفاق رخ دهد. از همین حالا بازار شایعات داغ است و حتی رقابت داغی بین برانکو و وینفرد شفر برای رسیدن به نیمکت تیم ملی آغاز شده است! البته این چیزی نیست که بتوان آن را دید، بلکه این رقابت زیرپوستی وجود دارد و شنیده میشود شفر از همین حالا خود را یک رقیب جدی برای برانکو میداند. مربی آلمانی تصور میکند برانکو علاقهای ندارد او در استقلال موفق باشد و درباره دلیل آن هم گفته است: «چون دوست دارد بعد از کیروش محبوبترین مربی خارجی فوتبال ایران باشد و سرمربی تیم ملی ایران شود.» ولی نتایجی که اخیرا شفر با استقلال گرفته، نشان میدهد حالا برانکو یک رقیب جدی دارد. البته مربی کروات در گذشته سرمربی ایران بوده و توانسته تیم ملی را به جام جهانی آلمان ببرد. برانکو ایران را هم قهرمان بازیهای آسیایی پوسان کرد.

او در پرسپولیس هم قهرمان لیگ برتر شده و امسال هم به این عنوان میرسد. طبیعتا روی کاغذ او شانس بیشتری نسبت به شفر برای نیمکت تیم ملی دارد؛ مگر این که فدراسیون فوتبال تغییر رویه دهد و کلا تصمیم بگیرد مربیان بزرگتری به تیم ملی بیاورد. بی شک نتایجی که دو تیم استقلال و پرسپولیس در ادامه فصل میگیرند، ممکن است روی آینده نیمکت ایران اثرگذار باشد. آنچه مشخص است، این دو تمایل زیادی به حضور روی نیمکت تیم ملی دارند. برانکو که از روز اول حضور در پرسپولیس، این علاقه را نشان داد. وینفرد شفر هم تجربه کار در تیمهای ملی را دارد و حتی روی نیمکت تیم ملی کامرون نیز نشسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها