مردی میانسال که کارگرش را برای کشتن دوست پولدارش اجیر کرده بود، دیروز در حالی پای میز محاکمه ایستاد که فرزندان مقتول او و کارگرش را بخشیدند.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۰

به گزارش جامجم، بامداد 6 تیر سال 93 به پلیس خبر رسید مردی 55 ساله به نام کیوان در خانهاش در خیابان فاطمی در رختخواب به طرز فجیعی کشته شده است. یکی از خدمتکارهای این مرد با پلیس تماس گرفت و گفت وقتی برای نظافت به خانه مرد تنها رفتم با جنازه خونین او روبهرو شدم.

براساس تحقیقات انجام شده، کیوان بعد از اینکه همسر و دو فرزندش برای زندگی به آمریکا رفتند، در ایران به تنهایی زندگی میکرد و چند خدمتکار داشت. در بررسیهای بعدی پلیس روشن شد به خانه کیوان دستبرد زده شده و تمام پول، طلا و اسناد از داخل گاوصندوق سرقت شده است . پلیس در نخستین گام از تحقیقات به بازجویی از خدمتکارهای قربانی پرداخت و دریافت مقتول با یکی از دوستانش به نام حسن رفت و آمد داشت و بتازگی دو دانگ از خانهاش را نیز به نام او سند زده بود. با افشای این ماجرا حسن نیز تحت بازجویی قرار گرفت.

این مرد 53 ساله که خودش را از مرگ دوستش غمزده نشان میداد، در بازجوییهای بعدی به اجیر کردن کارگرش برای کشتن دوست پولدارش اعتراف کرد و پرده از این جنایت برداشت.

حسن گفت: چون میدانستم کیوان پولدار است نقشه قتل او را کشیدم. و برای اجرای نقشه از کارگرم به نام علی کمک گرفتم. او ابتدا قبول نمیکرد اما با اصرارهای من راضی شد نقشه قتل را اجرا کند. من کلید خانه کیوان را در اختیار علی قرار دادم و او کیوان را کشت.

بهدنبال اعترافهای این مرد، علی نیز بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد .این متهم گفت: حسن نصاب درهای اتوماتیک بود و من کارگر او بودم. او آنقدر با حرفهایش مرا وسوسه کرد تا قبول کردم نقشه قتل مرد پولدار را اجرا کنم.

در حالی که برای علی و حسن کیفرخواست صادر شده بود پسر و دختر قربانی که مقیم آمریکا هستند طی ارسال نامهای اعلام گذشت کردند و گفتند حاضر به قصاص علی نیستند و نسبت به او اعلام گذشت میکنند. به این ترتیب و در حالی که دو سال از قتل گذشته بود، علی از قصاص رهایی یافت و از جنبه عمومی جرم به ده سال زندان محکوم شد. اما با توجه به این که پسر و دختر قربانی نسبت به حسن اعلام گذشت نکرده بودند، قضات دادگاه وی را به اتهام معاونت در قتل و معاونت در سرقت به 11 سال زندان محکوم کردند. حکم در دیوان عالی کشور قطعی شده بود که حسن توانست رضایت اولیایدم را جلب کند. به این ترتیب دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار برگزار شد، متهم به دفاع پرداخت و گفت: من و کیوان از سالها پیش باهم دوست بودیم. او مردی پولدار بود و بتازگی در ازای شراکتمان دو دانگ از خانه اش را به نامم سند زده بود. اما از وقتی همسر و دو فرزندش مقیم آمریکا شده بودند، رفتارهایش تغییر کرد و من از این ماجرا ناراحت بودم. چند بار به او تذکر دادم اما گوشش بدهکار نبود به همین خاطر نقشه قتل او را کشیدم و برای اجرای آن از کارگرم کمک گرفتم. وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: روزی که قصد داشتم همراه خانوادهام به شمال بروم کلید خانه کیوان را به علی دادم.او هم طبق نقشه وارد خانه شد و با میله آهنی به سر کیوان زد . سپس او را با پیچیدن پارچه دور گردنش خفه کرد. علی پول، طلا و همه اسنادی را که داخل گاوصندوق بود دزدید و آنها را به من داد. قرار بودپولها را بین خودمان تقسیم کنیم اما خیلی زود بازداشت شدم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت:قبلا تحت فشار گفته بودم با انگیزه مالی نقشه قتل دوستم را کشیدم اما حالا میگویم به خاطر رفتارهای بد کیوان تصمیم به قتل او گرفتم. من از کاری که کردم پشیمان هستم .دو دختر دم بخت دارم و از دادگاه میخواهم به خاطر آینده دو دخترم در مجازاتم تخفیف قائل شود. من با وثیقه 800 میلیونی آزاد شده ام و هر لحظه ممکن است ناچار باشم به زندان برگردم. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها