مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد گفت: کمیته امداد با هدف اشتغال مددجویان تحت حمایت، برای بنگاه‌های اقتصادی سه بسته تشویقی در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۵۵

به گزارش جامجم، مهرعلی حقگویان درباره بستههای تشویقی این نهاد برای بنگاههای اقتصادی افزود: آموزش مددجویان متناسب با نیاز کارفرما یکی از موارد تشویقی کمیته امداد است، چراکه بنگاه برای آموزش نیروی انسانی هزینه نمیپردازد.

وی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برابر با حداقل دستمزد مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی دیگر از بستههای تشویقی این نهاد برشمرد و ادامه داد: اگر بنگاهی از مددجویان تحت حمایت بهعنوان نیروی انسانی استفاده کند، کمیته امداد متعهد میشود در سال نخست 100 درصد و در سال دوم، 50 درصد از حق بیمه سهم کارفرما را بپردازد.

حقگویان سومین بسته تشویقی کمیته امداد برای بنگاههای اقتصادی را پرداخت تسهیلات اعلام و بیان کرد: این تسهیلات با هدف حل مشکلات بنگاهها در زمینه تأمین نقدینگی، مواد اولیه، خرید تجهیزات یا توسعه خط تولید و ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت پرداخت میشود.

مدیرکل حرفهآموزی و کاریابی کمیته امداد بابیان این که این بسته تشویقی هماکنون در 16 استان کشور در حال اجراست، گفت: کمیته امداد به ازای جذب هر مددجو 20 میلیون تومان به کارفرما تسهیلات قرضالحسنه پرداخت میکند، البته سقف این تسهیلات تا صد میلیون تومان (در صورت به کارگیری پنج مددجو) است.

وی با اعلام این که سال آینده شرایط برای پرداخت این تسهیلات به همه کارفرمایان سراسر کشور فراهم است، ادامه داد: تاکنون مجوز پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات به کارفرمایان برای استخدام 1200 مددجو صادرشده است.

حقگویان با تاکید بر این که تسهیلات موردنظر فقط به بنگاههای فعال و دارای بازده اقتصادی اعطا میشود، عنوان کرد: پیش از پرداخت تسهیلات کمیته امداد، بنگاه موردنظر متعهد به جذب نیروی انسانی از مددجویان این نهاد میشود. همچنین اگر به هر دلیلی تواناییهای مددجو متناسب با شغل نباشد بنگاه متعهد است مددجوی دیگری را جایگزین کند.

مدیرکل حرفهآموزی و کاریابی کمیته امداد با اشاره به این که براساس برنامه باید امسال از طریق کاریابیها 22 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 14 هزار مددجو از این طریق شاغل شدند که امیدواریم تا پایان امسال برنامه مصوب محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها