مردان تبهکار که به بهانه خرابی پمپ بنزین خودروی رانندگان زن از آنها کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۵۳

به گزارش جامجم، 6 آبان امسال پروندهای با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد .

زن جوانی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با یک دستگاه خودروی پژو 206 در بزرگراه شهید صدر در حرکت بودم که راننده جوان یک دستگاه خودروی سواری پژو اعلام کرد از خودروی من بنزین نشت میکند. بدون توجه به این شخص، به مسیر خود ادامه دادم که ناگهان سرنشین یک دستگاه خودروی نیسان یدککش دارای چراغ گردان و برچسب امداد خودرو دوباره به من اعلام کرد از خودرویم بنزین نشت میکند و خواست توقف کنم . به محض توقف، دو جوان تنومند با عجله به سمت خودروی من آمده و گفتند هر چه سریعتر از خودرو پیاده شوم چراکه به گفته آنها هر لحظه امکان وقوع انفجار وجود دارد و بلافاصله هر دو نفرشان وارد ماشین شدند. آنها صندلی عقب را بلند کرده و گفتند پمپ بنزین خودرو معیوب شده و بنزین از آن نشت میکند و در صورت ادامه حرکت امکان آتشسوزی و حتی انفجار خودرو وجود دارد. در حالی که بسیار ترسیده بودم، با پیشنهاد آنها مبنی بر تعویض پمپ بنزین خودرو موافقت کردم و در حالی که یکی از آنها با صحبت کردن سعی داشت حواس مرا پرت کند، نفر دوم اقدام به نصب یک پمپ بنزین جدید روی خودرو کرد. در پایان، برای این کار 500 هزار تومان از من گرفت و محل را ترک کردند. فردای آن روز به یک مکانیکی مراجعه کردم که در آنجا به من اعلام شد پمپ بنزین نصب شده دست دوم است. با توجه به شیوه و شگرد متهمان، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب متعلق به مالباخته اقدام به شناسایی فردی به نام «اصغر» کردند اما در ادامه معلوم شد مشخصات ارائه شده به بانک دروغ بوده است .

در ادامه رسیدگی به پرونده و طرح شکایتهای مشابه از سوی تعدادی از رانندگان زن که تمامی آنها به شیوهای مشابه توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی نیسان یدککش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با اقدامات ویژه پلیسی و بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته محل تردد خودروی یدککش، موفق به شناسایی خودرو و مالک آن به نام «سعید ـ ش» در منطقه مشیریه شدند. با حضور ماموران در محل، متهم هنگام سوار شدن به خودرویش دستگیر شد.

متهم بلافاصله پس از دستگیری و در همان تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از شاکی پرونده و تعداد دیگری از خانمهای راننده اعتراف و همدست خود به نام «اصغر ـ ع» را نیز معرفی کرد که در ادامه مخفیگاه اصغر در شهرک مشیریه شناسایی و دستگیر شد.

متهمان در اعترافات خود با بیان این مطلب که سوژههای خود را از میان زنان راننده انتخاب میکردند، علت این انتخاب را ناآشنایی خانمها با مسائل فنی خودرو بیان و در ادامه هویت سومین متهم پرونده، راننده خودروی سواری پژو به نام بابک را معرفی کرده و او دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این که متهمان پرونده برای استفاده از خودروی یدککش با عنوان امداد خودروی سراسری تهران هیچگونه مجوز قانونی نداشتهاند، گفت: در بررسی اسناد و مدارک بهدست آمده مشخص شده متهمان دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق مرتکب شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها