با رسانه‌های روز دنیا

«چاینا دیلی» پرمخاطب‌ترین روزنامه انگلیسی زبان چین

چاینا دیلی، روزنامه صبح جمهوری خلق چین است که همه روزه در این کشور به چاپ می‌رسد و زبانی انگلیسی دارد. چاینا دیلی که در زبان ماندارین چینی با نام ژانگ‌گائو ریبائو هم تلفظ می‌شود، انتشار خود را از ژوئن سال 1981 در این کشور آغاز کرد و با دارا بودن تیراژی بیش از 200 هزار نسخه در هر شماره که یک‌سومش هم به خارج کشور ارسال می‌شود، توانسته عنوان پرمخاطب‌ترین روزنامه انگلیسی زبان کشور چین را از آن خود کند.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۵۱

دفتر مرکزی و تحریریه اصلی این روزنامه در محله چائویانگ شهر پکن واقع شده و همچنین دفاتر دیگری را هم در بیشتر شهرهای بزرگ چین و شهرهای دیگری چون نیویورک، واشنگتن، لندن و کاتماندو (پایتخت نپال) دارد.

روزنامه از طریق ارتباطات هوایی و ماهوارهای به دفاترش در آمریکا، اروپا و منطقه خودمختار هنگکنگ در جنوب چین ارسال میشود و در این مراکز هم به چاپ میرسد.

چاینا دیلی که از دوشنبه تا شنبه هر هفته در این کشور روی دکهها میرود، خارجی زبانهای ساکن در داخل کشور چین و نیز چینیهایی را که دلشان میخواهد زبان انگلیسیشان را تقویت کنند به عنوان جامعه اصلی مخاطبانش هدف قرار داده است. مطالب این روزنامه گاهی حتی به منزله راهنما و معرفیکننده سیاستهای دولت چین محسوب میشوند.

چاینا دیلی در انتشار سرمقالههایش بیش از هر روزنامه دیگری در چین به مواضع لیبرالیسم گرایش دارد. سردبیران و گردانندگان این روزنامه مدعی هستند هدف از انتشار این جریده، معرفی کردن کشور و مردم چین به خوانندگان و ارائه خدمات و سرگرمی به آنان است. همچنین به‌‌رغم انگلیسی زبان بودن مطالب، اکثریت تیم خبرنگاران و نویسندگان تحریریه، چینی زبان و دارای ملیت چینی
هستند.

وبسایت اینترنتی چاینا دیلی هم که از دسامبر 1995 کار خود را آغاز کرده است، به عنوان جامعترین وبسایت خبری چین مورد مراجعه شهروندان این کشور و نیز چینی زبانانی از سراسر دنیا قرار دارد. تیراژ چاپی روزنامه 500 هزار عدد است؛ صفحه اصلی این وبسایت روزانه 31 میلیون بازدیدکننده دارد و از 11 بخش مختلف تشکیل شده است.

بخشهایی چون اخبار چین و خبرهای جهان، فرهنگ و هنر، سبک زندگی و سرگرمی، سفر و جهانگردی، کار و اقتصاد، ورزش و دیدگاههای مردم که مطالبش به زبانهای چینی و انگلیسی ارائه میشود. همچنین این وبسایت روی گوشیهای تلفن همراه هم قابل دسترسی است و کاربران میتوانند از پلتفرمهای مختلفی برای مطالعه اخبار و مطالب این روزنامه سود بجویند.

صبا داریان

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها