معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: صنایع دستی استان از ابتدای امسال تا کنون بیش از سه میلیارد تومان فروش داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۵۰

به گزارش ایسنا: «حسین عباسزاده» اظهار کرد: دولت برای توسعه کسب و کارهای خانگی تسهیلات و بستههای حمایتی را در نظر گرفته که به صورت ارائه طرح در دو قالب مستقل و پشتیبان برای متقاضیان فعالیت، عرضه میشود.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت در قالب مشاغل خانگی مستقل تا سقف 50 میلیون ریال و در قالب مشاغل پشتیبان تا سقف 750 میلیون ریال است.

معاون میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسانجنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 45 پرونده پشتیبان با اشتغال بالغ بر 450 نفر و اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد تومان به بانکهای عامل در سطح استان معرفی شده است.

عباسزاده ادامه داد: منظور از طرح پشتیبان، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از شماری از شاغلین خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار، مشاوره، طراحی، نوآوری، بستهبندی، بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.

وی اظهار کرد: منظور از طرح مستقل یا خوداشتغالی نیز نوعی اشتغال است که فرد میتواند با اتکا به توان شخصی و خلاقیت و ابتکار، به شکل خویش فرمایی به فعالیتهای تولیدی و خدماتی بپردازد که در نتیجه منجر به کسب در آمد و ایجاد فضای کسب و کار میشود.

معاون میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسانجنوبی افزود: از بین نزدیک به 300 رشته و زیررشته کددار و مصوب صنایعدستی کشور، نزدیک به 80 رشته در خراسانجنوبی زمینه فعالیت دارد.عباسزاده ادامه داد: از این میان نزدیک به 4000 صنعتگر در این رشتهها شناسایی و مجوزهای مربوطه برای آنان صادر شده است.

وی افزود: فعالان صنایعدستی میتوانند پس از اخذ مجوز و تولید صنایعدستی، محصولات خود را در نمایشگاههای استانی، منطقهای، ملی و خارجی همچنین بازارچههای ثابت و موقت سطح استان ارائه و به فروش برسانند.

معاون میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسانجنوبی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و برپایی نزدیک به 20 بازارچه فروش نوروزی، هنرمندان میتوانند محصولات خود را از این طریق نیز عرضه کنند.

عباسزاده با بیان اینکه میزان فروش صنایعدستی استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: میزان فروش بازارچههای نوروزی در فرودینماه امسال بالغ بر 440 میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد: صنایعدستی استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه میلیارد تومان فروش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها