رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ضروری است نقش تالاب‌ها در کاهش بلایای طبیعی جدی گرفته شده و از لطمه به محیط زیست آن اجتناب شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۷۹

به گزارش مهر، جبرئیل رزمجو در همایش تالابها و دریاچههای استان اردبیل تصریح کرد: یکی از نقشهای کلیدی تالابها موضوع مقابله با ریزگرد استت.

وی افزود: ریزگردها طی سالهای اخیر مشکلات متعددی برای ساکنان جنوبی و غربی کشور به دنبال داشته اند در حالی که خود تالابها نقش چشمگیری در کاهش اثرات ریزگردها دارند.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی خشک شدن برخی از تالابها را خود از عوامل تشدید بلایای طبیعی دانست و تاکید کرد: از سویی نباید از نقش تالابها در میزبانی و حیات گونههای نادر گیاهی و جانوری غفلت کرد.

رزمجو با اذعان به اینکه تالابها محل حیات بسیاری از گونههای در معرض تهدید هستند، متذکر شد: در کشورهای اروپایی پی به اهمیت تالابها برده اند و برنامههای حفاظتی قابل توجهی بویژه با همکاری دانشگاهها اجرا میشود.

وی نقش دیگر تالابها را در حوزه توریسم و گردشگری دانست و متذکر شد: تالابها خود یکی از ظرفیتهای گردشگری هستند که متاسفانه به این کاربری تالابها توجه چندانی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها