نگرانی اجتماعی از دو رودخانه رشت

رودخانه‌های درمانده زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز غرق در آلودگی و به عنوان معضلی زیست محیطی و نگرانی اجتماعی شناخته می‌شوند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه‌های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵۰

زرجوب و گوهررود از رودخانههای روگذر رشت هستند، به گفته قدیمیها؛ این رودخانهها در گذشته از مکانهای دیدنی و تفریحی به شمار میرفتند، در آنها ماهی گیری انجام میشد و مردم برای تفریح به کنار آنها میآمدند اما امروز جزو آلوده ترین رودخانهها نامیده میشوند تا جایی که حتی دقیقه ای توقف در کنار این رودخانهها به دلیل بوی نامناسب بویژه در فصل تابستان، بسیار دشوار است.

نقش موثر مردم در حفظ محیط زیست

احیاء رودخانههای زرجوب و گوهررود شهر رشت یک مطالبه عمومی است، مردم از آلودگی و بوی نامناسب این رودخانهها بویژه در فصل تابستان و روزهای گرم، گله دارند و از مسئولان مربوطه خواستار نجات این رودخانهها از آلودگی هستند؛ هر چند در سالهای اخیر اقداماتی برای کاهش بوی نامناسب این رودخانهها انجام گرفته اما رفع این معضل، نیازمند برنامه ریزیهای اصولی است. در این میان نباید از نقش مهم مردم در حفظ محیط زیست غافل شویم، این رودخانهها در مواردی مورد بیمهری شهروندان نیز قرار میگیرند به طوری که شاهد ریختن زبالههای مختلف در این رودخانهها هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها