تپش نبض اقتصاد با پیشرفت‌های صنعتی

پیشرفت‌های صنایع در بخش‌های صنایع غذایی، لبنی، گوشتی و کشاورزی، مازندران را در ردیف استان‌های برتر کشور قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۵۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،در چند دهه قبل صنایع بزرگ در مازندران وجود نداشت، اما اکنون در بخش جزء استانهای برتر کشور به شمار میرود.

آقای سجادی یکی کارآفرینان مازندرانی با بیان اینکه در حال حاضر در 2 کارخانه در شهرهای ساری و سوادکوه محصولات مواد اولیه شیمیایی و مواد شوینده صنعتی و خانگی تولید میکنیم، گفت: با این کار توانستیم برای 18 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کنیم.

ایجاد 3 هزار شغل با راه اندازی واحدهای جدید صنعتی در مازندران

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: حدود 3 هزار نفر در مازندران سال گذشته با افتتاح واحدهای جدید صنعتی، معدنی و بخش صنفی مشغول کار شدند.

وی از اختصاص حدود 700 میلیارد تومان تسهیلات بسته رونق به واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از نیمی از تسهیلات اختصاص داده شده به مازندران با همکاری بانکها به واحدهای تولیدی و صنعتی دارای اولویت استان پرداخت شد و بقیه نیز درمراحل تکمیل پروندهها در بانکها قرار دارند.

آمل قطب صنعت مازندران

اکنون حدود 18 هزار واحد صنفی در شهرستان آمل فعال است و این شهرستان به عنوان یکی از شهرستانهای پیشرو در بخش اصناف و واحدهای تولیدی وصنعتی مازندران است.

شهرستان آمل با ایجاد شهرکهای صنفی بنکداران، میوه وتره بار و پایانه صادراتی برنج در استان پیشگام شده است.

محمدرضا خرمانی مدیرعامل شهرک صنفی بنکداران آمل میگوید: تاکنون بیش از 90 درصد از مراحل اجرای شهرکهای صنفی شامل ایجاد حجرهها و امکانات رفاهی و زیرساختهای آن با هزینه بیش از 40 میلیارد تومان به پایان رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها