معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید سالانه دومیلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ جزو هفت کشور برتر تولید کننده دنیاست.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۲۶

به گزارش ایسنا، حسن رکنی در آیین افتتاح همزمان کارخانه خوراک دام و طیور و پرورش مرغ اجداد در آذربایجان غربی اظهار کرد: امکان افزایش و توسعه صادرات مرغ، تخم مرغ و سایر فرآوردههای لبنی با توجه به زیرساختهای موجود، فراهم است و آذربایجان غربی جزو استانهای پیشرو در زنجیره تولید طیور در کشور است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در زمینههای مختلف خصوصا محصولات کشاورزی انجام شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در دهه فجر امسال 3500 طرح در زیر بخشهای مختلف بخش کشاورزی در سطح کشور به بهره برداری میرسد که تعداد 320طرح از مجموع این طرحها مربوط به طرحهای تولیدات دام و طیور است که افتتاح این طرحها نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور به دنبال خواهد داشت.

رکنی افزود: در دولت تدبیر و امید، میزان تولید محصولات کشاورزی از 97 میلیون تن در سال 1392 به 118 تن رسیده است که در این راستا با رشد 21 میلیون تن روبهرو بودهایم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: با توجه به بازار منطقه و تقاضای کشورهای همسایه برای گوشت مرغ، هدف ما توسعه تولید این محصول در قالب زنجیره تولید است.

وی گفت: شاخصهای کشورهای متقاضی برای سفارش گوشت مرغ بویژه به لحاظ بسته بندی و سایز، تولیدکنندگان ما را به سمت تولید در قالب زنجیره سوق میدهد.

وی تصریح کرد: در دنیا 85 درصد تولیدکنندگان گوشت مرغ در فرآیند زنجیره تولید فعالیت میکنند و این عدد در ایران 15درصد است که باید گسترش یابد و این در حالی است که این میزان تولید در داخل زنجیرهها در سال 1392 کمتر از پنج درصد بود. رکنی گفت: در دو - سه دهه گذشته جزو واردکنندگان لبنیات و فرآوردههای آن از کشورهای خارجی بودیم و این در حالی است که امسال 10 میلیون و 200 هزار تن لبنیات در سطح کشور تولید شد که 804 هزار تن از این میزان تولید نیز به کشورهای همسایه صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها