بارسلونا با پیروزی 2 بر صفر مقابل والنسیا به دیدار نهایی کوپا دل ری صعود کرد و چهلمین فینالش را در این بازی‌ها تجربه می‌کند. آبی‌اناری‌ها می‌توانند 21 آوریل (‌اول اردیبهشت‌) سی‌امین قهرمانی‌شان را در این رقابت‌ها تجربه کنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۸۴

همچنین بارسا اولین تیمی است که برای پنجمین بار پیاپی به فینال کوپا دل ری صعود می‌کند. تیم کاتالانی فرصت دارد به رکورد رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو در این زمینه برسد و چهارمین قهرمانی پیاپی را جشن بگیرد. مادرید در سال‌های 1905 تا 1908 و اتلتیک سال‌های 1930 تا 1933 قهرمان این رقابت‌ها شدند.

شاگردان ارنستو والورده در فینال 2018 باید به مصاف سویا بروند. این دومین تقابل دو تیم در فینال است. دو سال پیش (2016) سویا و بارسا در ویسنته کالدرون به مصاف هم رفتند و گلهای جوردی آلبا و نیمار جام قهرمانی را به آبیاناریها داد. از سوی دیگر، بازی با والنسیا برای فیلیپه کوتینیو بسیار مهم بود زیرا او توانست اولین گلش را در بارسا به ثمر برساند. هافبک برزیلی پس از این بازی گفت: شب خیلی خوبی بود. به دنبال گلزنی در نخستین بازیهایم برای بارسلونا بودم و این اتفاق بالاخره رخ داد. این گل بیش از همه به خاطر کمک به صعود تیم برایم اهمیت داشت. نخستین فینالم را با بارسا تجربه خواهم کرد و لحظهای خاص و مهم برایم خواهد بود. با این حال پیش از این دیدار بازیهای زیادی پیشرو داریم. این گلزنی نکته جالبی هم به همراه داشت. زمانی که کوتینیو سال 2013 از اینتر به لیورپول آمد، در فوریه همان سال اولین گلش را در آنفیلد روی پاس گل لوئیس سوارز به ثمر رساند. حالا بعد از پنج سال او توانست بار دیگر روی پاس گل سوارز اولین گلش را برای تیم جدید خود به ثمر برساند. یکی دیگر از نکات بازی نیمهنهایی مقابل والنسیا، اولین بازی یری مینا مدافع کلمبیایی برای آبیاناریپوشان بود. او به اولین بازیکن کلمبیایی در تاریخ فوتبال تبدیل شد که برای بارسلونا بازی میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها