استاندار گیلان در همایش تجلیل از سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر استان و منطقه آزاد انزلی بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین را در رونق صادرات موثر دانست و بر ایجاد پیوند میان منطقه آزاد و تالاب انزلی در گردشگری دریایی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۰۲

مصطفی سالاری بر ضرورت فرهنگ کار آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت : با قابلیتهای منحصربهفرد گیلان و با تلاش همگان خواهیم توانست کارهای متمایز و متفاوتی را در جهت توسعه و رونق اقتصادی استان رقم زنیم .

وی با اشاره به ظرفیتهای بی نظیر گیلان در جهت توسعه اظهار داشت : گردشگری را باید درست تعریف کنیم ، چنانچه زنجیره گردشگری را به طور کامل ببینیم و از تمامی مزیتها ، مواهب طبیعی و موقعیت استان به نحو مطلوب بهره گرفته و درست برنامه ریزی کنیم در آن صورت توسعه گردشگری، نقش موثری را در رونق اقتصادی ،تقویت بخش کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ایفاء خواهد کرد .

استاندار گیلان گفت : چنانچه مردم معیشت خود را در پیوند با مواهب طبیعی و محیط زیست بدانند قطعا خودشان بزرگترین حامی محیط زیست و منابع طبیعی خواهند بود.

سالاری خواستار برنامه ریزی تجار گیلان برای برای توسعه صادرات با محوریت محصولات تولیدی استان شد و افزود : چنانچه نگاه مان به بازارهای بیرون باشد قطعاً موفق تر خواهیم بود.باید در مزیتها تمرکز داشته و تولیداتی معنادارتر ، با حاشیه سود بالاتر و پایدارتر نسبت به جاهای دیگر داشته باشید.

وی خواستار توسعه فرهنگ گردشگری دریایی شد و با بیان اینکه در استفاده از ظرفیتهای دریا متاسفانه موفق نبوده ایم ، ادامه داد : با استفاده متنوع از دریا خواهیم توانست ارتباط با دریا را قویتر کنیم.اجرای طرح مارینا در منطقه آزاد انزلی شروعی بسیار خوب در بحث گردشگری دریایی است و با راه اندازی این طرح فرهنگ توسعه گردشگری دریایی بیشتر ترویج خواهد یافت .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه انتظار داریم منطقه ازاد انزلی در گردشگری دریایی پیشگام و پیشران شود ،از برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گذاری استان در حوزه گردشگری در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود : باید فرصتهای گردشگری استان به طور کامل و جامع معرفی و سرمایه گذاران شناسایی تا در آن روز با آمادگی کامل حضور یابند .هدف گذاری کمی صادرات از جمله برنامههای کمیتههای 48گانه شکل گرفته در استان است و باید در تولید و صادرات هدف گذاری برای سنوات و حوزههای مختلف داشته باشیم .

همچنین رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد:تقدیر از سرمایه گذاران و کارآفرینان باید به عنوان یک فرهنگ اشاعه پیدا کند و مجتمع بندری کاسپین فرصت طلایی برای سرمایه گذاری کارآفرینان است.

وی با بیان اینکه در همه دنیا برای کارآفرینان اهمیت خاصی قائل هستند و چنین مراسمهایی به تنهایی در راستای فرهنگ سازی تقدیر از سرمایه گذاران و کارآفرینان کفایت نمیکند؛ به بیان تجزیه و تحلیلی از شرایط اقتصادی داخلی و بین المللی طی دو سال آتی پرداخت و در گام نخست به بررسی شاخص دلار اشاره کرد و گفت: رویکرد رئیسجمهوری فعلی امریکا رونق تولید در این کشور است، رونقی که براساس کاهش ارزش دلار بدنبال دست یابی به آن میباشند، بر همین اساس طی این مدت شاخص دلار را از 103 به 89 کاهش داده و این در حالی است که حدود چهار ماه پیش این رقم 93 بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: فعالان اقتصادی که با ال سی فعالیت میکنند متوجه هستند که ال سی محدود به دلار آمریکا نیست بلکه با ارزهای دیگر این فرآیند صورت میگیرد در نتیجه باید متوجه باشند با نوسانات شاخص دلار، متضرر نگردند.

مسرور به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور به واکاوی سیاست اقتصادی دولت در حوزه کاهش سود سپردههای بانکی پرداخت و اظهار داشت: پیش بینی میشود تا دو سال آینده سود سپردههای بانکی تک رقمی شده و به تبع آن، سود تسهیلات نیز کاهش یابد، موضوعی که میتواند فرصت مناسبی برای رونق فعالیتهای تولیدی و اقتصادی فرآهم نموده و امیدوارم که بتوانند از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی میشود در آینده شاهد افزایش قیمت نفت در بازار بین المللی باشیم به تحلیل نقش عامل نفت در اقتصاد پرداخته و گفت: البته اتفاقی که در دهه 80 افتاد و آن بازگشت به سهرقمی شدن قیمت نفت کمی بعید است اما با افزایش تولیدات در حوزه نفت و گاز، زمینه درآمدهای ارزی بیشتر کشور و بالطبع کاهش نوسانات ارزی پدید میآید.توجه سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر استان گیلان را به این مهم جلب میکنم که افرادی که با موسسات مالی سایه همچون موسساتی که در چین وجود دارند همکاری میکنند باید در نظر داشته باشند که طی سه سال آینده با مشکل مواجه خواهند شد و این یک پیش بینی بین المللی است، در نتیجه فعالان این حوزه باید اطلاعات لازم و کافی از اتفاقات در حال وقوع و پیش روی بازارها و فضای بین المللی را دارا بوده تا تحلیل صحیحی از افق پیش روی بازار و برنامه ریزی در این خصوص داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح بر اینکه هدفگذاری درستی در مسیر توسعه استان انجام شده ، گفت: اینکه در بحث توسعه، ظرفیتهای گردشگری به عنوان محور توسعه استان مورد توجه قرار گرفته امر درستی است، گرچه در حوزههای دیگر ظرفیتها و فعالیتهای خوبی صورت گرفته، اما باید در نظر داشت که گیلان استان گردشگری است.خیلی از ظرفیتهای حوزه گردشگری در سطح استان باید ایجاد شود و توسعه یابد،گردشگری دریایی یکی از این اولویتها بوده و امیدواریم از سال آینده اتفاقات خوبی در استان رخ دهد ، در نتیجه از فرصت استفاده نموده و از سرمایه گذاران میخواهم در همایش سرمایه گذاری که اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری استانداری برگزار میشود ، برنامه ریزی لازم برای ارائه طرحهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مدنظر داشته باشند.

مسرور اضافه کرد: نکته دوم در مورد استان بحث کسب و کار با کشورهای حاشیه دریای خزر است که این ظرفیت در میان استانهای کشور کم نظیر است چرا که ما با چهار کشور بزرگ بخصوص روسیه هم مرز هستیم و از این فرصت باید به نحو احسنت استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها