افتتاح خط تولید انبوه پهپاد مهاجر

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر خط‌تولید انبوه پهپاد تاکتیکی مهاجر 6، مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۳۳

امیر سرتیپ امیر حاتمی در این مراسم با تشریح مهمترین ویژگیهای پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطهزن قائم تصریح کرد: این پهپاد توانمندی انجام ماموریتهای شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را برای نیروهای مسلح با قابلیت اطمینان فوقالعاده فراهم میسازد تا بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این پهپاد قادر است انواع متنوعی از محمولههای مراقبت، شناسایی و رزمی را حمل کند، تصریح کرد: استفاده از پهپاد مهاجر 6 امکان دیده بانی هوایی طولانی مدت و انهدام اهداف در زمانها و مکانهای مختلف را با دقت بالا فراهم میکند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیگر توانمندیهای این پهپاد را ارسال اطلاعات بهنگام، در روز و شب به مراکز فرماندهی و کنترل و فراهم کردن اشراف گسترده اطلاعاتی بر محیط عملیات عنوان کرد و ادامه داد: پهپاد مهاجر 6 توانایی فرود و برخاست در باند پروازی کوتاه را دارد.

حاتمی با بیان اینکه فرود و برخاست خودکار در طراحی و ساخت پهپاد مهاجر 6 آن را در رده پهپادهای کارآمد و طراز اول دنیا قرار داده است، تصریح کرد: پهپاد تاکتیکی مهاجر6 مبتنی براصل انعطاف و توسعه پذیری، توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی شده تا در عملیات مختلف و محیطها و شرایط متغیر، کارآمد باشد.

وی خاطرنشان کرد: پهپاد مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم با انواع جستوجوگرهای الکترواپتیکی و انواع سر جنگی که توسط آن، پهپاد میتواند هدف را شناسایی، رهگیری و منهدم کند.

حاتمی تاکید کرد: بمب هوشمند نقطه زن قائم با قابلیت درگیری با انواع هدفهای ثابت و متحرک در هر ساعت از شبانه روز قابلیت نفوذ در انواع استحکامات و اهداف مهم را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها