گزارش هفته‌نامه Paris Match از کیمیای ورزش ایران

علیزاده:در المپیک 2020 به دنبال مدال طلا هستم

دارنده مدال برنز المپیک ریو در گفت‌وگو با یک هفته‌نامه فرانسوی هدفش را کسب مدال طلای بازی‌های المپیک 2020 عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۶۷

کیمیا علیزاده که به همراه هیاتی متشکل از نخبگان اقتصادی و اجتماعی به پاریس سفر کرده تا دستاوردهای ارزشمند بانوان ایرانی را به فرانسویها معرفی کنند، گفتوگویی با هفتهنامه «پاریس مَچ» داشته است. سایت این هفتهنامه نوشت؛ کیمیا علیزاده با قد یک متر و 80 سانتیمتری میتوانست یک سوپرمدل شود، اما او در ایران زندگی میکند و قهرمان تکواندو شد.

کیمیا علیزاده که در شهر کرج متولد شده و از 7 سالگی ورزش تکواندو را شروع کرده، در گفتوگو با این هفتهنامه فرانسوی گفت: سالن تکواندو نزدیک به خانهمان بود، برای همین با کمی پیادهروی میتوانستم به آنجا بروم. در ابتدا اصلاً این رشته ورزشی را دوست نداشتم. سپس استادم به مادرم گفت که کیمیا قهرمان المپیک خواهد شد. بنابراین با خودم گفتم «چرا که نه؟»، به همین سادگی! من ضربات سریع و سختی میزدم.

سه ماه پس از آن کیمیا اولین مدال برنز خود را در مسابقات تکواندوی قهرمانی کرج و سپس مدالی دیگر در قهرمانی ایران به دست آورد. علیزاده گفت: «همیشه مدال برنز بود.» در 14 سالگی علیزاده تصمیم گرفت تا تمرینات پرفشارش را آغاز کند. قهرمان تکواندوی کشورمان تصریح کرد: من از جمع خانوادهام جدا شدم تا در اردوی ویژهای تمریناتم را آغاز کنم. خیلی سخت بود، به طوری که در طول سال تنها 10 بار میتوانستم خانوادهام را ببینم.

علیزاده پاداش این سختکوشی را در همان سال گرفت و جواز حضور در رقابتهای مسابقات قهرمانی آسیا را گرفت و سپس مدال طلای مسابقات جوانان در ایران را به دست آورد. کیمیا تبدیل به یک الگوی ملی شد و مراکز تکواندویی در سراسر ایران افتتاح شد. او میجنگد. این تکواندوکار ایرانی که تمرینات بسیار منظمی انجام میدهد و روزانه چندین ساعت تمرین میکند، عاشق بستنی، خرما و آجیل است.

علیزاده که حالا 19 ساله است و روزانه 4 تا 6 ساعت تمرین میکند در پاسخ به این پرسش که «آیا تا حالا شده که خسته شده باشی و بخواهی دست از این رشته ورزشی بکشی؟»، اظهار کرد: بله! انجام تمرینات و پرداختن به رشته تکواندو به لحاظ روحی و فیزیکی دشوار است، اما من عاشق مربیام هستم که از هفت سالگی کنارم هست. او همیشه وضعیت من را پیگیری میکند و زمانی که خستهام به من آرامش میدهد و میگوید که تو باز پیشرفت خواهی کرد. کیمیا علیزاده در پایان خاطرنشان کرد که هدفش در بازیهای المپیک 2020 کسب مدال طلا خواهد بود.

کیمیا علیزاده پس از مدتها مسابقه میدهد

مصدومیت ملیپوش تکواندوی بانوان ایران برطرف شده است و در لیگ برتر حاضر میشود. کیمیا علیزاده که به دعوت سفیر ایران در فراخوان نخبههای همه حوزهها (سیاسی، اقتصادی، ورزشی و...) به پاریس فرانسه رفته است به زودی مسابقه خواهد داد. تنها بانوی مدال آور ایران در المپیک با دعوت فدراسیون تکواندوی فرانسه یک جلسه تمرینی را در کمپ تمرینی تیمهای ملی این کشور سپری کرد و نشانههایی از بازگشت دوباره خود به میادین را به نمایش گذاشت. پیش از این اتفاق نایب رئیس بانوان تکواندو بازگشت کیمیا علیزاده به کوران مسابقات تا پیش از برگزاری بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا را وابسته به تصمیم دکتر او دانسته بود و به همین دلیل، برخی شائبهها مبنی بر احتمال تشدید مصدومیت علیزاده با این تمرینات به وجود آمد. زهرا سروی نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در اینباره گفت: مصدومیت کیمیا علیزاده برطرف شده. این اعزام توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده و تمرین او در پاریس هم با هماهنگی پزشک کیمیا صورت گرفته است. با اعلام کتبی دکتر و جراح، او هیچ مشکلی برای ادامه تمرینات ندارد و خوشبختانه روند درمانی به خوبی طی شده است. همه شرایط اعزام او هم توسط دو نهادی که اعلام کردم فراهم شده است و مشکلی وجود ندارد. احتمال حضور کیمیا علیزاده در رقابتهای قهرمانی آسیا بسیار زیاد است. من فکر میکنم اگر او همین طور پیش برود میتواند در رقابتهای قهرمانی آسیا حاضر شود اما فعلا به تصمیم نهایی نرسیدهایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها