سه عضو یک باند خانوادگی که با ترفندی خاص به خودروهای مدل بالا دستبرد می‌زدند دیروز با حکم قضایی در مجموع به 81 سال زندان و تحمل شلاق محکوم شدند.متهمان طعمه‌های خود را از میان رانندگان زن انتخاب می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۸۴
81 سال زندان؛ فرجام عشق به خودروهای مدل بالا

به گزارش جام‌جم، زمستان 95 یک زن جوان با پلیس 110 تماس گرفت و از دزدان خشن که خودروی وی را دزدیده بودند، شکایت کرد.

این زن که صاحب یک دستگاه تویوتا کمری بود، به ماموران پلیس گفت: مدتی است بیمارم و هر هفته به مطب پزشک می‌روم. ساعت 8 شب بود که سوار بر ماشینم از مطب دکتر به خانه برمی‌گشتم که متوجه شدم سه مرد موتورسوار در تعقیبم هستند. آنها حوالی بزرگراه نیایش بی‌دلیل به ماشینم کوبیدند. من که عصبانی شده بودم از ماشین پیاده شدم اما آنها با تهدید چاقو و سلاح مرا روی صندلی عقب خودرو هل دادند و خودشان هم سوار خودرویم شدند و حرکت کردند. در بین راه با تهدید سلاح طلاها و همه مدارکی را که همراه داشتم، دزدیدند و مرا در یک کوچه بن‌بست از ماشین بیرون انداختند. درگیری من و مردان خشن داخل ماشین چند ساعت طول کشید. آنها وقتی مرا از ماشین پیاده کردند خودم را بسختی مقابل در یک خانه رساندم و با کمک آنها با پلیس تماس گرفتم.

به‌دنبال شکایت این زن، تلاش برای ردیابی دزدان حرفه‌ای آغاز شد. یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که تویوتای این زن در حالی که بشدت تصادف کرده بود در حاشیه تهران پیدا شد. در حالی که تحقیقات برای ردیابی دزدان خشن ادامه داشت دومین شکایت به پلیس رسید.

این بار نیز یک زن به تله دزدان خشن افتاده بود. وی در تشریح جزئیات شکایتش گفت: من آرایشگر حرفه‌ای هستم. از آرایشگاه سوار ماکسیما شدم تا به خانه‌ام برگردم. اما در بزرگراه جلال آل‌احمد سه سرنشین یک موتور جلوی راهم پیچیدند و بشدت به ماشینم زدند. وقتی از خودرو پیاده شدم آنها به سمت من حمله کردند و مرا روی صندلی عقب نشاندند و خودشان هم سوار ماکسیما شدند. در بین راه یکی از آنها مرا بشدت کتک زد و چون فریاد می‌کشیدم نایلونی متعفن را در دهانم فرو کرد که حالم بد شد و از هوش رفتم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم دزدان خشن خودرویم را همراه وسایل آرایشگری‌ام که داخل خودرو بود دزدیده‌اند.

در حالی که تعداد سرقت‌های مشابه به پنج فقره رسیده بود پلیس رد یکی از دزدان سابقه دار را زد و وی را بازداشت کرد.

پیام 43 ساله به سرقت خودروها با همدستی برادر زن و پسرخاله‌اش در قالب یک باند خانوادگی اعتراف کرد. به این ترتیب برادر زن و پسرخاله وی نیز بازداشت شدند و به مشارکت در سرقت‌های خشن اعتراف کردند.

آنها دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کی‌خواه و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

در این جلسه متهمان جرمشان را گردن گرفتند و گفتند: طراح و سرکرده گروه، پیام بوده است.

بررسی‌ها نشان داد، متهمان عاشق خودروهای مدل بالا بوده و برای این که سرقت‌های خود را براحتی انجام دهند، سراغ رانندگان زن می‌رفتند.

در پایان جلسه قضات دادگاه پیام را به‌خاطر آدم‌ ربایی به 17 سال و دو همدستش را به 15 سال زندان محکوم کردند.

پیام همچنین به خاطر سرقت مقرون به آزار به 12 سال زندان و 74 ضربه شلاق و دو همدست دیگرش هر کدام به 10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شدند. قضات دادگاه همچنین پیام را به‌خاطر تهدید با سلاح گرم به دو سال زندان محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها