اول فصل که لالیگا برای بارسا شروع شد، تیم هنوز در شوک رفتن نیمار از نوکمپ بود. آن روزها لوئیز سوارز هم از روزهای اوجش فاصله گرفته بود و در نتیجه بار تمام گلزنی و پیروزی‌های شاگردان والرده به دوش لیونل مسی افتاد. حالا که بیش از 20 هفته از لالیگا می‌گذرد تنها تفاوتی که نسبت به ابتدای فصل ایجاد شده، این است که حالا مسی در این زمینه تنها نیست و سوارز هم در این زمینه به او اضافه شده است. بازی دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی میان بارسا و والنسیا در نوکمپ این مساله را بیش از هر زمان دیگری نشان داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۱۶

والنسیا که امید داشت با ارائه یک بازی تدافعی حداقل بتواند 90 دقیقه را با تساوی به پایان برساند، از همان ابتدا با دفاع اتوبوسی مانع از گلزنی بارساییها شد. اما در دقیقه 67 و روی همکاری مسی و سوارز، مهاجم اروگوئهای توانست تک گل این بازی را به ثمر برساند تا از همین حالا به حضور در بازی فینال امیدوار باشد. سوارز با گلزنی در این دیدار توانست به رکورد 13 گل در 11 بازی برای بارساییها برسد. از سوی دیگر او به تنها بازیکن فوتبال اسپانیا تبدیل شد که از آغاز سال 2018 تاکنون در 8 بازی توانسته 9 گل به ثمر برساند. از سوی دیگر با احتساب گلزنی سوارز در بازی پنجشنبه شب،
9 گل آخر بارساییها در رقابتهای مختلف توسط مسی و سوارز زده شده که سهم مهاجم اروگوئهای پنج گل بوده است.

بارسلونا با این پیروزی روند شکستناپذیری خود در نوکمپ در رقابتهای کوپا دلری را به پنج سال افزایش داد. آخرین باری که آبیواناریها در ورزشگاه خانگی خود در این رقابتها شکست خوردهاند به سال 2013 برابر رئال مادرید بازمیگردد. سوارز بعد از این بازی در جمع خبرنگاران گفت: این حداقل برتری ما مقابل والنسیا است چون هنوز یک 90 دقیقه دیگر باقی مانده است. والنسیا در خانه خودش همیشه قدرتمندتر است و قدرت آنها در مرحله نیمهنهایی جام حذفی حتی بیشتر هم خواهد شد. مهاجم اروگوئهای کاتالانها در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش خاطرنشان کرد: والنسیا نتوانست ما را به دردسر بیندازد که این مهم است. با وجود اینکه والنسیا فضای زیادی در اختیار ما قرار نداد، اما ما فرصتهایی برای گلزنی داشتیم. آنها هم موقعیتهایی نصیبشان شد که استفاده نکردند.

در پایان این بازی، ارنستو والورده هم باتمجید از عملکرد ستاره آرژانتینیاش گفت: وقتی مسی صاحب توپ میشود همه انتظار دارند تا او کارهای جادویی با توپ انجام دهد. بگذاریم مسی هم کمی نفس بکشد. همانطور که بارها گفتهایم او بازیکنی فوقالعاده است و تماشای بازی او بسیار لذت بخش است. توانستیم بازی را با یک گل برنده شویم ولی میدانیم که کار سختی در بازی برگشت داریم. من نمیگویم که نتیجه بدی گرفتیم. برتری برابر والنسیا هر چند با یک گل هم نتیجه خوبی است. او در ادامه صحبتهای خود گفت: یک بازی خیلی سخت در مستایا داریم که بسیار تعیین کننده است. درست است که در این دیدار والنسیا به گل نرسید و ما توانستیم برنده بازی شویم، ولی برای کسب تساوی به زمین حریف نخواهیم رفت و تلاش میکنیم تا بتوانیم در بازی برگشت هم برنده از زمین خارج شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها