وزیر خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی سالانه ترامپ در جمع اعضای کنگره تاکید کرد: ترامپ بار دیگر جهالتش را نسبت به ایران و منطقه ثابت کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۴۰

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانهای وزارت خارجه، محمدجواد ظریف در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: همه میدانند که ترامپ از چه کسانی حمایت میکند که حتما شامل مردم ایران نیست.

وی در این پیام تاکید کرد: مشتریان پاک و منتخب مردم وی در منطقه ما از حرفهای او استقبال خواهند کرد ولی نه آنهایی که قربانی استبداد و سلاحهای آنها هستند؛ از جمله کودکان یمنی.

به گزارش ایرنا، رئیسجمهور آمریکا سهشنبهشب در سخنرانی گزارش سالانه وضعیت عمومی این کشور در کنگره آمریکا و در جمع اعضای آن در ادعایی بیاساس و مداخلهجویانه درباره ایران گفت: وقتی مردم ایران در اعتراضات خود علیه رژیم ایران ایستادند، من ساکت نماندم و آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است. وی از برجام به عنوان توافقی وحشتناک یاد کرد و گفت: دولت من تحریمهای سختی را علیه ایران وضع کرده است، توافق هستهای نواقص زیادی دارد و از کنگره میخواهم این نواقص را رفع کند.

ترامپ گفت: در حالی که ما دوستیهایمان را در سرتاسر جهان تقویت میکنیم، صراحت خود را در قبال رقبایمان نیز احیا میکنیم.

تشابه اظهارات نتانیاهو با ترامپ

همزمان با سخنرانی ترامپ، نخستوزیر رژیم صهیونیستی هم طی سخنرانی در کنست، مجددا از اغتشاشات و آشوبگران در ایران حمایت کرد.

بنیامین نتانیاهو طی سخنرانی در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: امیدوارم روزی ایرانیان هم طعم دموکراسی را بچشند؛ مردم ایران، دشمن ما نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها